نمایش آثار هنرمندان شاخص هنر معاصر ایران در اصفهان
کد خبر: 3852123
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶

نمایش آثار هنرمندان شاخص هنر معاصر ایران در اصفهان

گروه فرهنگی - نمایشگاهی با عنوان «بازگشت آثار هنرمندان شاخص هنر معاصر ایران» که در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می‌شود سال آینده در سه نوبت به موزه هنرهای معاصر اصفهان می‌آید.

نمایشگاه آثار هنرمندان شاخص هنر معاصر ایران به اصفهان می‌آید

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان، بنايي است زيبا مربوط به دوره صفويه كه در نزديكي چهلستون و مركز شهر اصفهان قرار دارد. اين ساختمان در زمان حكومت قاجار تجديد بنا شد که مسعود ميرزا حاكم وقت اصفهان آنجا را محل سكونت خود قرار داد. در زمان رژيم گذشته نيز به عنوان ساختمان استانداری مورد استفاده قرار مي گرفت؛ با انتقال استانداری اصفهان به محل جديد اين عمارت كه تقريباً مخروبه شده بود به همت شهرداری اصفهان مرمت و در بعضي موارد بازسازی كامل و به موزه هنرهای معاصر اصفهان تبديل شد حالا این عمارت دو طبقه محلی برای نگهداری و نمایش آثار هنری هنرمندان شده است.
مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان گفت: در ایران چهار موزه هنرهای معاصر وجود دارد که قدیمی ترین آن حدود 45 سال پیش در تهران تاسیس شده، بعد از آن موزه هنرهای معاصر کرمان حدود 40 سال پیش، موزه هنرهای معاصر اصفهان حدود 25 سال پیش و موزه هنرهای معاصر آبادان حدود چهار سال پیش تاسیس شده است.
مهدی تمیزی در این رابطه افزود: از بین این چهار موزه تنها موزه هنرهای معاصر اصفهان زیرمجموعه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان است و بقیه موزه ها متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی ادامه داد: به دعوت مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مظفری رییس مرکز توسعه هنرهای تجسمی نشستی با حضور مدیران موزه های معاصر کشور در تهران برای تبادل نظر و برنامه ریزی های مشترک تشکیل شد.
مدیر موزه هنرهای معاصر با برشمردن مهم ترین حسن برگزاری این جلسه برای هنرمندان و مردم اصفهان اظهار کرد: قرار شد نمایشگاهی با عنوان «بازگشت از آثار هنرمندان شاخص هنر معاصر ایران»  که در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می شود، سال آینده در سه نوبت در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار شود.

انتهای پیام
captcha