جشنواره قرآن؛ یکی از پر مخاطب‌ترین برنامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی/ حضور حداکثری دانشجویان در رفع مشکلات کشور
کد خبر: 3853702
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱

جشنواره قرآن؛ یکی از پر مخاطب‌ترین برنامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی/ حضور حداکثری دانشجویان در رفع مشکلات کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: جشنواره قرآن یکی از پر مخاطب‌ترین برنامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

جشنواره قرآن؛ یکی از پر مخاطب‌ترین برنامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی/ حضور حداکثری دانشجویان در رفع مشکلات کشوربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها امشب ۹ آبان‌ماه در آئین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، اظهار کرد: جشنواره قرآن یکی از پر مخاطب‌ترین برنامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

وی افزود: در این دور از جشنواره بیش از ۷۰ هزار شرکت کننده حضور داشته‌اند که در شکل خود بی‌نظیر است این در حالی است که در دور قبل جشنواره ۳۰۰ هزار نفر در برگزاری این جشنواره اهتمام داشته‌اند.

رستمی اضافه کرد: این آمار بالای شرکت کنندگان قرآنی نشان از آن دارد که فضای علمی دانشگاه ما فضایی عجین با باور های دینی و مکتب رهایی بخش اسلام است، هر گاه که فراخون و فرصتی در حوزه قرآن و ارزش‌های دینی در میان دانشگاهیان زده می‌شود به خوبی از این مهم استقبال می‌شود.

وی ادامه داد: اربعین یکی از آن فضاهایی است که همواره با استقبال بالایی از جامعه دانشگاهی روبرو بوده است به گونه‌ای که امسال بیش از ۵۰۰ هزار نفر از مجموعه دانشگاهی در فضای اربعین مشارکت داشته و به زیارت اباعبدالله(ع) مشرف شدند.

رستمی ادامه داد: این حقیقت جامعه ما است که متاسفانه به واسطه تغییرات، هجمه‌های وارده از سوی دشمنان و گلایه‌های موجود از عملکرد برخی مسئولین فضای جامعه و جوانان ما را تحت تأثیر قرار داده است اما جریان جوان و فرهیخته دانشگاهی ما قشری است که نشان می‌دهد در هر موضوعی که فراخوان داده می‌شود شاهد حضور حداکثری آنان در میدان هستیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: نمونه بارز حضور حداکثری جوانان در عرصه‌های مختلف را می‌توان به حضور دانشجویان در کمک به آسیب دیدگان سیل اخیر کشور اشاره کرد که بخش دانشگاهی در پیشانی کار بودند.

وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران این دور جشنواره قرآنی ادامه داد: طبق آیه شریفه قرآن «ای مومنان اگر شما دست از دین خدا بردارید خدا گروهی می‌آورد که دین خدا را یاری کند»  طبق روایات و احادیث معصومین قومی که دین خدا را یاری خواهند داد قوم مسلمان هستند که دارای چند ویژگی مهم هستند.

وی ابراز کرد: ویژگی این گروه آن است که خدا را دوست دارند و خدا نیز آنان را دوست دارد، این گروه در برابر مومنان فروتن و بی‌تکلف و در برایر دشمنان و کافران نعمت خداوند قوی، شکست ناپذیر محکم و استوار هستند.

رستمی ادامه داد: این گروه در راه خدا با تمام توان مجاهدت می کنند و از ملامت و طعنه های رسانه و جریان های مخالف هرگز هراسی به دل راه نمی دهند که اینان همان حزب الله هستند.

وی ادامه داد: خداوند وعده  و مژده های بسیاری به جوانان آمیخته با قرآن داده است، کسانی که در سنین جوانی با قرآن انس می گیرند هیچ گاه شیاطین نخواهند توانست آنها را از قرآن جدا کنند. 

وی گفت: امیدواریم این وزش رحمت الهی محیط های علمی و دانشگاهی کشور ما را نورانی کند وجود شما قرآنیان در هر جا که باشد موجب نورانیت آن فضا می شود.

انتهای پیام
captcha