برگزاری کلاس «آفرینش در موسیقی ایرانی» در همدان
کد خبر: 3854762
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

برگزاری کلاس «آفرینش در موسیقی ایرانی» در همدان

گروه فرهنگی ـ به همت واحد موسیقی حوزه هنری استان همدان، کلاس «آفرینش در موسیقی ایران» با تدریس شریف لطفی 17 آبان ماه امسال در آموزشگاه موسیقی آهنگ برگزار می‌شود.

برگزاری کلاس «آفرینش در موسیقی ایرانی» در همدانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از حوزه هنری استان همدان، مسئول واحد موسیقی حوزه هنری همدان در خصوص لزوم برگزاری این دوره گفت: موسیقی از غرب به شکل نُت وارد ایران شد و آهنگسازان ایرانی جهت بومی‌سازی این هنر فرنگی اقدامات و پژوهش‌هایی انجام دادند که حاصل آن «آفرینش در موسیقی ایرانی» است.
جلال‌الدین سروش، آفرینش در موسیقی ایرانی را دارای سه رکن اصلی دانست و افزود: مبنا قرار دادن اصول سنتی، استفاده از قوانین علم آکوستیک و قابلیت و محدودیت‌های ذاتی در طبیعت انسان سه رکن مهم این متود است.
وی به جایگاه علمی شریف لطفی در موسیقی ایران اشاره کرد و گفت: تألیف کتاب روش نوین مبانی اجرای موسیقی در سال 1381، نخستین عضو و از بنیان‌گذاران شورای ارزشیابی هنرمندان ایران، دریافت جایزه لوح زرین و دیپلم افتخار برای موسیقی فیلم مادیان، عضویت در هیئت تحریریه و مسئول بخش موسیقی فصلنامه هنر، عضویت در هیئت‌علمی سمینار «مدیریت و هنر» در حوزه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را می‌توان از فعالیت‌های شریف لطفی نام برد.
گفتنی است علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این کارگاه می‌توانند به حوزه هنری استان همدان(32517290) و آموزشگاه موسیقی آهنگ(32522135) مراجعه نمایند.
همچنین برای شرکت‌کنندگان در این کارگاه، گواهی شرکت در دوره از سوی حوزه هنری استان همدان صادر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha