تئاتر امروز عرصه تربیتی کودکان است
کد خبر: 3855374
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳

تئاتر امروز عرصه تربیتی کودکان است

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در استان همدان اظهار کرد: امروز تئاتر از حالت سرگرمی تبدیل به ابزاری برای تربیت شده است.

تئاتر  امروز عرصه فرهنگی و تربیتی کودکان استبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، امروز ۱۶ آبان‌ماه، در دیدار با ستاد اجرایی بیست‌و ششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به همزمانی شروع جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در استان همدان با سالروز آغاز امامت حضرت حجت(عج) بیان کرد: امیدواریم این تداخل مایه خیر و برکت برای استان و برای کودکان ما باشد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از این فرصت گفت: این جشنواره فرصت مناسبی است که با برنامه‌ریزی مناسب صنعت اول استان که گردشگری است مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: باید با انجام یک برنامه ریزی دقیق شرایطی را فراهم کنیم تا مهمانان این برنامه از اماکن دیدنی استان بازدید داشته باشند چرا که پس از مراسم هر یک از این افراد، خودشان به عنوان مبلغی برای صنعت گردشگری استان می توانند فعالیت کنند.

وی با بیان این که در کنار بحث گردشگری ما نیز باید فرهنگ خودمان را به این افراد القا کنیم ابراز کرد: متاسفانه ما هیچ برنامه‌ای در این زمینه نداریم.

وی تصریح کرد: با آمدن گردشگران امکان دارد جامعه از فرهنگ آنها متاثر شود در حالی که این وظیفه ما است که فرهنگ غنی خودمان را به آنها القا کنیم.

وی با اشاره به حضور راهنمایان روحانی در کنار گردشگرانی خارجی در شهر قم یادآور شد: در قم در کنار گردشگران یک روحانی مسلط به زبان حضور دارد تا به صورت مناسب فرهنگ اسلامی و ملی ما را به آنها القا کند.

وی برگزاری جشنواره در استان را فرصتی مناسب در ابعاد مختلف دانست و گفت: با تصحیح ذهنیت این گردشگران با تبلیغات سویی که علیه ما شده است باید مقابله کرد و رشد کشور را به این افراد نشان دهیم. 

وی با تاکید بر این که استفاده درست از این ظرفیت نیازمند برنامه ریزی دقیق است، بیان کرد: در بحث تئاتر  برخی از موارد محتوایی که اجرا می‌شود صرفا سرگرم کننده است که آسیب فرهنگی برای ذهنیت کودک و نوجوان دارد.

وی ادامه داد: گاهی محتوای تئاتر به جایی نمی‌رسد و اینکه القائات افسردگی و تشویق به برخی از موارد می‌کند و لذا نیازمند نظارت اجمالی بر اجرای تئاترها هستیم.

وی با اشاره به این که تئاتر امروز عرصه فرهنگی تربیتی پیدا کرده است، اظهار کرد: تئاتر از حالت سرگرمی تبدیل ابزاری برای تربیت شده است و این اهمیت نظارت‌ها بر محتوا را دو چندان می‌کند چرا که کودک و نوجوات زمانی که تئاتری را می‌بیند به دنبال آن است که از آن برداشت کند.

وی در طول اجرای جشنواره حفط شئونات را ضروری عنوان کرد و  گفت: البته با وجود آنکه این جشنواره مربوط به خانواده‌ها و کودک و نوجوان است طبیعتا به سمت خیلی از موضوعات کشیده  نمی‌شود اما در عین حال نباید در این زمینه نیز غافل شویم.

وی با بیان این که امیدواریم این جشنواره مایه خیر و برکت از جهات مختلف برای استان باشد و به وضعیت اقتصادی استان کمک کند، خاطر نشان کرد: مسئولان این جشنواره به خاطر داشته باشند که اگر نیاز به شفاف سازی در بحث هزینه‌ها به وجود آمد خوب است که اطلاع رسانی در این زمینه نیز انجام شود تا شائبه‌هایی ایجاد نشود.

انتهای پیام
captcha