اجرای نمایش‌های جشنواره تئاتر کودک در شهرستان‌های همدان
کد خبر: 3855543
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

اجرای نمایش‌های جشنواره تئاتر کودک در شهرستان‌های همدان

گروه فرهنگی ــ همزمان با سومین روز برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان، شهرستان‎های این استان نیز میزبان نمایش‌های این جشنواره هستند.

اجرای نمایش‌های جشنواره تئاتر کودک در شهرستان‌های همدانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، همزمان با سومین روز برگزاری این جشنواره، شهرستان‎‌های این استان نیز میزبان نمایش‌های این جشنواره هستند.

اجرای این نمایش‌ها در شهرستان‌های ملایر، کبودرآهنگ، تویسرکان، فامنین، بهار و نهاوند به این شرح است:

ناصر قره‌باغی مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کبودرآهنگ گفت: تئاتر «موش‌های آوازخوان» به کارگردانی مصطفی بیگی در شهرستان کبودرآهنگ اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایش‌‎‌ «موش‌های آوازخوان» از امروز شنبه، ۱۸ آبان برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد، افزود: این نمایش در روز شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و در روز یکشنبه در دو سانس ۱۰ و ۱۱ در مجتمع فرهنگی ـ هنری جوان به روی سن خواهد رفت.

وی با توضیح اینکه تئاتر «موش‌های آوازخوان» برای رده سنی خردسال است، اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با آموزش‌وپرورش و مهدهای کودک برای حضور دانش‌آموزان و خردسالان با این رده سنی انجام‌ شده است.

سیده معصومه زیوری، نویسنده و کارگردان تئاتر «موش‌های آوازخوان» نیز درباره داستان این نمایش گفت: داستان درباره پسربچه‌ای به نام پرهام است که به خاطر پرخوری و عدم رعایت بهداشت دچار دل‌درد می‌شود و از کنسرت موردعلاقه‌اش جا می‌ماند اما موش‌ها به خاطر کارهای غیربهداشتی پرهام که برای آن‌ها مفید است، کنسرتی را برای او اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه نظم و بهداشت و نکات آموزشی را باید به‌صورت غیرمستقیم به کودکان بگوییم، افزود: این نمایش می‌خواهد به خردسالان و کودکان به‌طور غیرمستقیم رعایت بهداشت و نظم را آموزش دهد.

اجرای «سیرک سیار» در ملایر

حجت‌الاسلام طالب ترکاشوند، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ملایر با بیان اینکه نمایش‌‎‌ «سیرک سیار» از امروز شنبه، ۱۸ آبان برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد، افزود: این نمایش در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در مجتمع فرهنگی ـ هنری اندیشه به روی سن خواهد رفت.

وی با توضیح اینکه تئاتر «سیرک سیار» برای رده سنی نوجوان است، اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با آموزش‌وپرورش برای حضور دانش‌آموزان انجام‌ شده است.

فرزاد لباسی، کارگردان تئاتر «سیرک سیار» نیز با بیان اینکه داستان این نمایش درباره پسربچه‌ای به نام جان است که عاشق سیرک است اما خانواده‌اش مخالف حضور او در سیرک هستند، گفت: این تئاتر می‌خواهد به نوجوانان بگوید که با تلاش و کوشش می‌توانند به هدف خود برسند.

اجرای «حکایت نوادگان گنجشک اشی‌مشی» در تویسرکان

علی نورعلیئی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان تویسرکان با بیان اینکه نمایش‌ «کایت نوادگان گنجشک اشی‌مشی» از امروز شنبه، ۱۸ آبان برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد، افزود: این نمایش در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در مجتمع فرهنگی ـ هنری فردوسی به روی سن می‌رود.

وی با توضیح اینکه تئاتر «حکایت نوادگان گنجشک اشی‌مشی» برای رده سنی کودک و نوجوان است، اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با آموزش‌وپرورش برای حضور دانش‌آموزان انجام‌ شده است.

حمید اصغری، کارگردان تئاتر «حکایت نوادگان گنجشک اشی‌مشی» نیز با بیان اینکه داستان این نمایش درباره نوادگان گنجشک اشی‌مشی است، یادآور شد: این نمایش موزیکال به کودکان می‌آموزد که مواظب زمین باشند و آن را آلوده نکنند.

اجرای نمایش «بادبادک» در فامنین

محمدمهدی کلهری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان فامنین با بیان اینکه نمایش «بادبادک» از امروز شنبه، ۱۸ آبان برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود، افزود: این نمایش در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در کتابخانه شهید مطهری، سالن شهدای گمنام به روی سن خواهد رفت.

وی با توضیح اینکه تئاتر «بادبادک» برای رده سنی کودک است، اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با آموزش‌وپرورش برای حضور دانش‌آموزانی با این رده سنی انجام‌ شده است.

محمد فرجی، نویسنده و کارگردان تئاتر «بادبادک» نیز درباره داستان این نمایش گفت: تئاتر «بادبادک» درباره یک کودک است که بادبادک خود را گم می‌کند و به‌دنبال آن می‌رود و در داستانی موازی پیرمرد باغبانی، داستان بادبادک خود را که سال‌ها پیش گم‌ کرده است را می‌گوید.

وی با توضیح اینکه تئاتر «بادبادک» قصد دارد به کودکانی که از توجه و مراقبت‌های پدر و مادر خود گله‌ دارند، بیاموزد که این مراقبت‌ها لازم و از سر مهربانی است، یادآور شد: این نمایش می‌خواهد به کودکان بگوید که قدردان زحمات و مراقبت‌های پدر و مادر خود باشند.

اجرای نمایش «کودک و آرزوهای بافتنی» در بهار

فتح‌اله ضابطی، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار با بیان اینکه نمایش «کودک و آرزوهای بافتنی» از امروز شنبه، ۱۸ آبان برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد، افزود: این نمایش در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در مجتمع فرهنگی ـ هنری آیت‌الله بهاری به روی سن خواهد رفت.

وی با توضیح اینکه تئاتر «کودک و آرزوهای بافتنی» برای رده سنی کودک و خردسال است، اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با آموزش‌وپرورش برای حضور دانش‌آموزانی با این رده سنی انجام‌ شده است.

هادی لایقی، نویسنده و کارگردان تئاتر «کودک و آرزوهای بافتنی» نیز با بیان اینکه داستان این نمایش درباره یک بانو و چند کلاف بافتنی است که می‌خواهند آرزوی کلاف خاکستری را که شادی برای کودکان است را برآورده کنند، گفت: این تئاتر به کودکان، اهمیت طبیعت، همدلی و همکاری را می‌آموزد.

اجرای نمایش تئاتر «باغ همسایه» در نهاوند

زینب سیف رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نهاوند، با بیان اینکه نمایش «باغ همسایه» از امروز شنبه، ۱۸ آبان‌ برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد، افزود: این نمایش در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در مجتمع فرهنگی ـ هنری امام خمینی‌(ره) به روی سن خواهد رفت.

وی با توضیح اینکه تئاتر «باغ همسایه» برای رده سنی کودک است، اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با آموزش و پروش برای حضور دانش‌آموزانی با این رده سنی انجام‌ شده است.

جعفر سوری، نویسنده و کارگردان تئاتر «باغ همسایه» نیز درباره داستان این نمایش گفت: داستان تئاتر «باغ همسایه» درباره یک باغچه کوچک با تعدادی گل و درخت است که یکی از این گل‌ها توسط زنبوری گول می‌خورد و فکر می‌کند که باغ همسایه بهتر است.

وی با بیان اینکه قدردان جایگاه و موقعیت خود بودن از نکاتی است که تئاتر «باغ همسایه» به کودکان می‌آموزد، یادآور شد: کودکان بدانند هر جایی که هستند از نظم، صفا، دوستی و صمیمیتی که با دوستان و خانواده خود دارند لذت ببرند؛ نکته مهمی است که تلاش کردیم در این نمایش به آن‌ها آموزش دهیم.

یادآور می‌شود، بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «کودک، طبیعت، تئاتر» از ۱۶ تا ۲۱ آبان‌ماه ۱۳۹۸ در همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha