ایجاد زمینه اشتغال برای 1878 مددجوی همدانی
کد خبر: 3856078
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴

ایجاد زمینه اشتغال برای 1878 مددجوی همدانی

گروه اجتماعی ـ مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: 1878 نفر از مددجویان تحت حمایت پس از کسب مهارت‌های شغلی و دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی در هفت‌ماهه نخست سال جاری وارد بازار کارشده‌اند.

ایجاد زمینه اشتغال برای 1878 مددجوی همدانیبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از کمیته امداد، پیمان ترکمانه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری 1878 مورد اشتغال ایجادشده است، گفت: 1484 مورد از این مشاغل از طریق پرداخت تسهیلات و 394 شغل نیز از طریق فرآیند کاریابی ایجادشده است.
ترکمانه بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین راهکارهای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت، ایجاد اشتغال پایدار برای آن‌هاست و در این زمینه با یاری بانک‌های عامل و برگزاری دوره‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای درصدد دستیابی به آن هستیم ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون برای ایجاد مشاغل جدید 39 میلیارد تومان به مجریان این طرح‌ها پرداخت‌شده است.
وی همچنین بابیان این مطلب که 560 مورد از مشاغل ایجادشده با پرداخت 8 میلیارد تومان از منابع داخلی و 924 مورد از این شغل‌ها با پرداخت 31 میلیارد تومان از منابع بانکی بوده است، ادامه داد: بانک‌های عامل با در نظر گرفتن مشکلات و تنگناهای خانواده‌های تحت حمایت، نهایت همکاری را در تسهیل و تسریع پرداخت این تسهیلات به این عزیزان معمول داشته‌اند که این اقدام بانک‌ها قابل‌تقدیر است.
ترکمانه بابیان اینکه 28 میلیارد تومان از این تسهیلات برای ایجاد 982 فرصت شغلی در قالب اشتغال پایدار در روستاهای استان همدان پرداخت‌شده است، افزود: بخش عمده‌ای از این افراد از مددجویان ساکن در مناطق محروم استان بوده‌اند که اختصاص این تسهیلات به این مناطق موجب شده تا علاوه بر توجه ویژه به رونق تولید، به توسعه و پیشرفت این مناطق نیز کمک شایان توجهی گردد.
مدیرکل کمیته امداد استان همدان در ادامه با تأکید بر اهمیت ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای قبل از پرداخت تسهیلات گفت: 4757 نفر از آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در 7 ماهه سال جاری بهره‌مند شده‌اند. وی جذب افراد آموزش‌دیده‌ای که تاکنون موفق به بهره‌مندی از موقعیت‌های شغلی نشده‌اند را فرصت بسیار مناسبی برای مدیران واحدهای تولیدی و خدماتی سطح استان دانست تا با به‌کارگیری و جذب این دسته از مددجویان آموزش‌دیده از بسته‌های تشویقی شامل دریافت تسهیلات یا معافیت از پرداخت 2 سال حق بیمه این نیروها بهره‌مند گردند.
ترکمانه از انجام 29 هزار و 373 مورد نظارت و سرکشی از طرح‌های در حال اجرا توسط کارشناسان این نهاد خبر داد و گفت: نظارت مستمر و دقیق موجب کارایی بهتر و پایداری طرح‌های مددجویان می‌شود که همین موضوع علاوه بر پایداری مشاغل ایجادشده موجب جلوگیری از انحراف در پرداخت تسهیلات نیز شده است.

انتهای پیام
captcha