اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه‎های عمومی تویسرکان از سوی فرمانداری
کد خبر: 3856190
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه‎های عمومی تویسرکان از سوی فرمانداری

گروه فرهنگی ـ فرماندار تویسرکان در بازدید از کتابخانه‌ها وجود اولین کتابخانه استان در شهرستان تویسرکان را نشان از فرهنگ بالای این شهرستان دانست و با بیان اهمیت مطالعه و رتبه اول بودن سرانه مطالعه شهرستان در استان، کتابخانه شخصی خود با بیش از ۲۰۰جلد کتاب را به این نهاد تقدیم کرد.

اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه‎های عمومی تویسرکان از سوی فرمانداریبه گزارش ایکنا از همدان، سید رسول حسینی فرماندار تویسرکان در بازدید از چند کتابخانه عمومی شهرستان در جمع اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ضمن تقدیر از زحمات اداره کتابخانه‌های شهرستان گفت: باید ظرفیت‌های موجود در شهرستان را شناسایی و زمینه عضویت افراد در کتابخانه‌ها را بالا ببریم.
وی به افزایش سایت‌های اینترنتی و اقبال جوانان به آن اشاره کرد و گفت: محتوای اکثر سایت‌ها یکی است و به‌طور حتم نمی‌توانند جای کتاب را بگیرند.
حسینی بابیان اینکه کاهش کتاب تألیفی و افزایش کتاب‌های ترجمه یک معضل است گفت: بین نسل جدید و گذشته گسست پیش‌آمده و این امر به دلیل کاهش مطالعه است.
فرماندار تویسرکان بابیان اینکه در شهرستان تویسرکان ۹کتابخانه داریم که از این تعداد ۶باب کتابخانه شهری و۳باب کتابخانه روستایی است، از کم شدن حضور جوانان در کتابخانه‌ها ابراز تأسف کرد و گفت: کتابخانه‌ها بیشتر برای پشت‌کنکوری‌ها سالن مطالعه شده است.
وی از رتبه اول بودن تویسرکان ازنظر سرانه زیربنای مطالعه در بین ۱۰شهرستان خبر داد و افزود: سرانه فضای مطالعه در استان ۲.۵سانتی‌متر برای هر نفر است که در تویسرکان این میزان ۳.۷۶ سانتی‌متر است.
حسینی بابیان اینکه اولین کتابخانه عمومی استان در سال ۱۳۴۳در تویسرکان تأسیس شد گفت: اولین کتابخانه تخصصی کودک در غرب کشور نیز در تویسرکان دایر شد و هنوز هم اولین است.
وی با تأکید بر اهمیت مطالعه و کتاب‌خوانی از وجود ۹۴هزار و ۵۰۰جلد کتاب در شهرستان خبر داد و افزود: ۶۴۰۰نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان عضویت دارند.
فرماندار تویسرکان در بازدید از کتابخانه‌های عمومی شهرستان کتابخانه شخصی خود با بیش از ۲۰۰جلد کتاب را به این نهاد تقدیم کرد.

انتهای پیام
captcha