عمل به تعهد 1 میلیارد و 200 میلیون تومانی ستاد بازسازی عتبات همدان
کد خبر: 3856538
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

عمل به تعهد 1 میلیارد و 200 میلیون تومانی ستاد بازسازی عتبات همدان

گروه اجتماعی ـ رئیس ستاد بازسازی عتبات استان همدان گفت: خوشبختانه سال گذشته استان همدان توانست به تعهد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی خود در سه پروژه ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف، ترفیع گنبد امام حسین(ع) و ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم(س) در کربلا عمل کند.

عمل به تعهد 1 میلیارد و 200 میلیون تومانی ستاد بازسازی عتبات همدانمحمد علی بادامی، رئیس ستاد بازسازی عتبات استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: خوشبختانه سال گذشته استان همدان توانست به تعهد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی خود عمل کند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات استان همدان افزود: این ستاد دو وظیفه اصلی جمع‌آوری نذورات و هدایای مردمی و هدایت آن به سمت بازسازی اعتاب مقدسه عراق و اعزام نیروهای مهارتی در این عرصه به کشور عراق را بر عهده دارد.
وی با اشاره به اینکه این نذورات به صورت مستقیم صرف بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر می‌شود، گفت: نذورات شامل وجوهات نقدی و غیری نقدی اعم از طلاجات، فرش و مصالح ساختمان است و اعزام نیروهای مهارتی شامل کارگر ساختمان، مهندس ناظر، تأسیسات، بنا، عمران و ... است.
وی بیان کرد: این نیروها به دو صورت اعزام می‌شوند، نخست تبرعی که دستمزد دریافت نمی‌کنند و به نیت قرب الهی مشغول کار می‌شوند و عده‌ای دیگر که با پیمان‌کار قرار دارند و دستمزد اندکی دریافت می‌کنند.
بادامی با بیان اینکه استان همدان در سه پروژه مشارکت داشته است، اضافه کرد: ستاد سه پروژه عمده را در کشور عراق بر عهده دارد، نخست صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف با مساحت بالغ بر هزار و 200 متر مربع در چهار طبقه که 95 درصد آن تکمیل شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان با بیان اینکه برای ساخت این صحن سند افتخار صادر می‌شود که در استان تا امروز 200 سند افتخار به ارزش 800 میلیون تومان صادر شده است، افزود: هر سند 4 میلیون تومان قیمت دارد که می‌توان نصف آن یا بیشتر را خریداری کنند.
بادامی اضافه کرد: پروژه دیگر ترفیع گنبد امام حسین(ع) با عنوان طرح معراج است که بر این اساس 7 ونیم متر مرتفع می‌شود و گنبد مطلا بر آن نصب خواهد شد که تا به امروز 380 سند افتخار برای ترفیع گنبد مردم همدان هدیه کرده‌اند.
این مقام مسئول با بیان اینکه هر خشت طلا دارای 3 میلیون تومان ارزش است، گفت: در مجموع کمک‌های مردمی همدان در قالب خشت‌های طلایی برای ترفیع گنبد امام حسین(ع) یک میلیارد و 140 میلیون تومان است.
وی ادامه داد: پروژه سوم صحن عقیله بنی‌هاشم(س) در کربلا است که بالغ بر 160 هزار متر مربع است و تاکنون عملیات گودبرداری آن انجام شده و به نام صحن حضرت زینب(س) نام‌گذاری شده است که تاکنون 220 سند معادل 480 میلیون تومان از استان همدان صادر شده است گفتنی است ارزش هر سند این پروژه 4 میلیون تومان است.
وی با بیان اینکه از زمان شکل گیری این ستاد در سال 85، تا به اکنون 17 کیلو طلا توسط بانوان در جهت بازسازی عتبات به این مجموعه کمک شده است، گفت: سال گذشته بیش از 1.5 تن مس به ارزش 120 میلون تومان و نیم‌کیلو انگشتر طلا و نقره در درسطح استان جمع آوری شد، بیش از 100 هزار مترمربع فرش دست‌بافت نیز توسط مردم خیر همدان به عتبات اهدا شده است.
وی افزود: طی ۱۰ سال گذشته با آغاز پروژه های اجرایی در خاک عراق، ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از استان همدان در حرم ۴ گانه امامین(ع) مشغول به فعالیت و ساخت و ساز بوده‌اند تا بتوانند با کمک‌های مردمی به نحو احسن هنر اسلامی و ایرانی را در این اماکن مقدس به نمایش بگذارند.
وی با اشاره به اینکه شعار امسال کالامحوری است، ابراز کرد: ستاد بازسازی شهرستان همدان باید در سمت کالامحوری فعالیت کند که در این راستا باید با کارخانجات و شهرک‌های صنعتی ارتباط مؤثری برقرار شود و از ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی همدان به خوبی استفاده شود.
بادامی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان دارای 12 شعبه است، ادامه داد: شماره تماس 38260206 و آدرس ستاد به نشانی همدان- خیابان پاسداران- نبش کوچه جوادیه آماده پاسخ گویی و دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم خیر و نیکوکار همدان است.

انتهای پیام
captcha