رونمایی از «سامانه جامع برخط ناب» در همدان/ ساخت 28 خانه عالم در روستا‌های همدان به همت سپاه
کد خبر: 3858476
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶
همزمان با هفته بسیج؛

رونمایی از «سامانه جامع برخط ناب» در همدان/ ساخت 28 خانه عالم در روستا‌های همدان به همت سپاه

گروه اجتماعی ــ فرمانده سپاه انصار‌الحسین(ع) استان همدان گفت: همزمان با سومین روز از هفته بسیج، آیین رونمایی از «سامانه جامع برخط ناب» در راستای سند انتظار طرح شهید حججی با محوریت معرفی جایگاه و وظایف هر یک از بسیجیان در در همدان انجام می‌شود.

رونمایی از «سامانه جامع برخط ناب» در همدان/ ساخت 28 خانه عالم در روستا‌های همدان به همت سپاهبهگزارش ایکنا از همدان، مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصار‌الحسین(ع) استان همدان، سه شنبه، 29 آبان ماه در نشست خبری با موضوع برنامه‌های هفته بسیج اظهار کرد: بسیج در سال 1358 به فرمان امام خمینی(ره) در کشور تسکیل شد.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه ما امسال در 40 سالگی بسیج هستیم افزود: این کشور 40 سال را با فرهنگ اسلامی بسیج، خدمت مخلصانه و 40 سال جهاد و شهادت پشت سر نهاد.

وی اضافه کرد: اگر امروز استکبار با کینه با کشور ما برخورد می‌کند، شاید به دلیل استمرار و ایستادگی بسیج و اعتقادات و تفکر امام خمینی(ره) باشد که بر شکل گیری بسیج پایبند بود.

مجیدی با بیان اینکه شهدا بسیجی بسیاری در راه دفاع از این مرز و بوم شهید شدند ابراز کرد: نمونه‌های این مهم را می‌توان در صدر اسلام در کنار ائمه اطهار مشاهده کرد، آنجا که اصحاب امام حسین(ع) عنوان می‌کنندما حاضریم صد بار زنده شده و مجدد در راه امام شهید شویم.

وی با اشاره به اینکه جان فشانی‌های مردم به ویژه جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرمین همگی به دلیل پایبندی بر تفکر بسیجی بوده است گفت: امروز نیز اگر جوانان برای دفاع از نظام اسلامی جان خود را بر کف خیابان‌ها می‌دهند به دلیل آنن تفکر ناب بسیجی است.

 فرمانده سپاه استان اشاره ای به برنامه‌های هفته بسیج داشت و ابراز کرد: در هفته بسیج 52 عنوان برنامه و 800 ریز برنامه در استان و تمام شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

وی با بیان انیکه اولین روز از هفته بسیج، 30 آبان ماه است گفت: پنج شنبه، 30 آبان ماه همزمان با اولین روز از هفته بسیج با عنوان «بسیج، مقاومت و ایثار و شهادت» نامگذاری شده است که در این روز عطر افشانی گلزار شهدا با حضور مسئولین و خانواده شهدا در سراسر استان انجام خواهد شد.

مجیدی با بیان اینکه اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور یکی دیگر از برنامه‌های این هفته است ادامه داد: در مرحله دوم این اردو که آغاز آن با اولین روز از هفته بسیج است، 3 هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام خواهند شد.

 وی بیان کرد: دیدار نخبگان بسیجی استان با ائمه جمعه، برگزاری 60 یادواره «شهدا و آبروی محله»، اجرای طرح ولایت با محوریت سرکشی از 500 خانواده شهدا و ارائه خدمات توسط 40 میز خدمت در سراسر استان از دیگر برنامه‌های روز اول هفته بسیج است.

مجیدی گفت: جمعه، یکم آذر ماه و دومین روز از هفته بسیج، به «بسیج، اخلاق و معنویت» نام گرفته است که در این روز، برگزاری دعای ندبه و سخنرانی‌های فرهنگی و مذهبی با موضوع بسیج زمینه ساز ظهور، حضور در نماز جمعه و ارائه مشاور‌ه‌های رایگان به مردم توسط اقشار تخصصی بسیج همچون جامعه پزشکی، حقوق دانان و...انجام خواهد شد.

این مقام ارشد نظامی استان ادامه داد: شنبه، 2 آذر ماه و سومین روز از هفته بسیج با نام «بسیج، علم و فناوری» نامگذاری شده است که در این روز نمایشگاه دستاورد های 40 ساله بسیج در تالار قرآن همدان افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری دوره آموزشی سواد رسانه ای ویزع 6 هزار دانش آموز استان و آئین رونمایی از «سامانه جامع برخط ناب» در راستای سند انتظار طرح شهید حججی با محوریت معرفی جایگاه و وظایف هر یک از بسیجیان در روز شنبه انجام می‌شود. 

مجیدی ادامه داد: سوم آذر ماه و چهارمین روز از هفته بسیج با عنوان «بسیج، سبک زندگی اسلامی- ایرانی» نام گرفته است که این روز با برگزاری مجامع بسیج استان و شهرستان‌ها، نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس، برگزاری یادواره شهدای زن استان و افتتاح مهد‌های قرآن همراه خواهد بود.

فرمانده سپاه استان ابراز کرد: پنجمین روز از هفته بسیج به نام «بسیج، فرهنگ و بصیرت» مزین شده است که در این روز اعزام تیم های جهادی به مناطق محروم و برگزاری همایش معرفی الگو‌های برتر فرهنگی و معلمان تراز انقلاب اسلامی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری همایش مربیان طرح شهید بهنام محمدی با محوریت ارتباط بین مدرسه، خانواده و مسجد و برگزاری نشست‌های تخصصی روشنگری با موضوع تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با نقش بسیج در آن از دیگر برنامه‌های پنجمین روز هفته بسیج است.

مجیدی گفت: پنجم آذر ماه همزمان با ششمین روز از هفته بسیج با نام«بسیج، دفاع و امنیت» تجمع بسیجیان استان برگزار خواهد شد که در شهر همدان تجمع 10 هزار بسیجی 5 آذر یا 7 آذر ماه انجام خواهد گرفت.

این مقام مسئول نظامی ادامه داد: افتتاح اردوگاه تربتی و کار صیانت از معتادان در شهر نهاوند، کلنگ زنی ساخت روستای برفیان در همدان و افتتاح منازل ساخته شده برای سیل زدگان استان از دیگر برنامه‌های روز ششم هفته بسیج است. 

وی گفت: 6 آذر ماه و آخرین روز از هفته بسیج با نام «بسیج، اقتصاد مقاومتی، جهاد و خدمت رسانی» است که با برگزاری جشنواره برترین‌های حلقه صالحین، برگزاری جشنواره حبیب حرم، و اهدا 200 سرویس جهزیه به مددجویان نیازمند کمیته امداد و بهزیستی همراه خواهد بود.

مجیدی با اشاره به اینکه آئین افتتاحیه هزار و 40 پروژه نیز در هفته بسیج انجام خواهد گرفت گفت: این مجموعه از ابتدای سال جاری تا کنون موفق به انجام بیش از هزار پروژه‌های در حوزه‌های مختلف شده است که از این میان می‌توان به ساحت مسجد و حسینیه در بخش‌های محروم استان اشاره کرد.

فرمانده سپاه استان عنوان کرد: در راستای بهره مندی روستا‌های محروم از روحانی، این مجموعه از ابتدای سال جاری موفق به ساخت 28 خانه عالم در روستا های استان شده است که با اعزام 20 روحانی به این روستاها همراه بوده است.

 وی اضافه کرد: آبرسانی به برخی روستا‌ها، ساخت 25 سالن ورزشی در نقاط مختلف استان، مرمت و بازسازی 45 مدرسه و تکمیل و ساخت سرویس بهداشتی 164 مدرسه از دیگر پروژه‌های انجام گرفته توسط سپاه استان است. 

مجیدی با بیان اینکه سپاه استان متعهد به ساخت و مرمت 500 واحد مسکونی و مدرسه بوده است خاطر نشان کرد: از این تعداد 200 مورد احداثی بوده و بیش از 200 مورد دیگر نیز مرمتی بوده است که همگی انجام گرفته و در هفته بسیج واگذار خواهد شد.

فرمانده سپاه استان اشاره ای به کمک‌های این مجموعه به سیل زدگان داشت و گفت: در همان نخستین روز‌های سیل، سپاه استان موفق به توزیع 13 هزار بسته غذایی و 59 هزار و 800 دست لباس در میان مردم سیل زده گلستان شد.

وی ادامه داد: ارسال 290 هزار بطری آب، 64 هزار بسته بهداشتی و 170 گونی سنگری برای مناطق سیل زده گلستان و لرستان از دیگر اقدامات سپاه استان همدان در سال جاری بوده است.

 

انتهای پیام
captcha