نماز نقشی مؤثر در تحقق عبودیت و جهت‌دهنده زندگی انسان است
کد خبر: 3861503
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

نماز نقشی مؤثر در تحقق عبودیت و جهت‌دهنده زندگی انسان است

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: هدف اصلی بشریت در دنیا تحقق عبودیت در عالم بوده که در این راستا نماز از نقش مؤثری در تحقق عبودیت برای خدا برخوردار بوده و جهت دهنده زندگی بشر در تمام ابعاد است

نماز  نقشی مؤثر در تحقق عبودیت و جهت‌دهنده زندگی انسان استبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی امروز 12 آذرماه، در چهارمین اجلاس نماز اسدآباد با محوریت «نماز و مدرسه»، اظهار کرد: انسان دارای روابط چهارگانه ارتباط باخدا، خود، دیگران و طبیعت بوده که اگر این روابط را رعایت کند به حیات طیبه خواهد رسید و در این مسیر نماز این روابط چهارگانه را برای رسیدن به سعادت و حیات تنظیم می‌کند.
وی بابیان اینکه اگر نماز را به‌درستی به‌جا آوریم موجب اصلاح روابط ما با دیگران خواهد بود و روابط اجتماعی ما مبتنی بر عدالت محوری قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: کسانی که در مسیر عبودیت خداوند قرار می‌گیرند باید نماز بخوانند و راهی به‌جز نماز برای آن‌ها وجود ندارد چراکه هیچ‌چیز در عبودیت و بندگی کردن خداوند باری‌تعالی جایگزین و بدل نماز نمی‌شود.
شعبانی موثقی نماز را محک عبودیت و ایمان واقعی انسان به خداوند دانست و اظهار کرد: هدف اصلی بشریت در دنیا تحقق عبودیت در عالم بوده که در این راستا نماز از نقش مؤثری در تحقق و عبودیت برای خدا برخوردار بوده و جهت دهنده زندگی بشر در تمام ابعاد است.
وی با اشاره به اینکه نماز سروقت به زندگی انسان نظم و انضباط می‌دهد، یادآور شد: نماز به‌عنوان ستون دین گزارشی از عبودیت انسان در پیشگاه خداست که در وقت نمازخواندن با محک عبودیت در پیشگاه خدا می‌گوییم که بنده او هستیم و در مسیر عبودیت او قرار داریم.
امام‌جمعه همدان بابیان اینکه به سمت قبله و کعبه نمازخواندن در اسلام نشان از جهت‌دار بودن عبودیت انسان دارد که در تمام زندگی انسان مؤمن جاری و ساری است، افزود: از جوانان و نوجوانان می‌خواهیم که هیچ‌گاه رشته ارتباط خود را باخدا قطع نکنند چراکه نماز موجب اصلاح، سعادت و آرامش و تضمین‌کننده زندگی انسان در دنیا و آخرت است.
امام‌جمعه اسدآباد هم با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اسلام توجه به روح معنویت و خدا در زندگی و حیات انسان است، گفت: هر جا به نماز اول وقت و جماعت توجه ویژه‌ای شود قطعاً رحمت و الطاف الهی در آنجا نازل خواهد شد و این عنایات الهی همواره در سعادت زندگی آنان تأثیر خواهد گذاشت.
حجت‌الاسلام سید موسی حسینی مجد نماز را موجب حل مشکلات و گره‌گشای مشکلات انسان در تمام مراحل زندگی دانست و تصریح کرد: ازآنجاکه نماز در همه امور دخالت دارد و ستون و عمود دین است، باید نسل جوان را نسبت به اهمیت این فریضه الهی آگاه کنیم.
وی یادآور شد: بر اساس آمار شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه میزان حضور و شرکت مردم اسدآباد در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه هشت درصد رشد داشته است.
فرماندار شهرستان اسدآباد هم از برگزاری صددرصدی نماز جماعت در سطح ادارات این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: هم‌اکنون در تمامی اداره‌ها و نهادهای شهرستان نماز ظهر و عصر به جماعت اقامه می‌شود.
مجید درویشی همچنین بابیان اینکه در تمامی مدارس شهری و روستایی اسدآباد نماز ظهر و عصر به‌صورت جماعت برپاست، افزود: شهرستان اسدآباد دارای ۲۰۰ مدرسه بوده که از این تعداد ۳۵ مدرسه دارای نمازخانه بوده و در ۳۷ مدرسه نماز جماعت توسط روحانی و در مابقی مدارس نماز جماعت توسط معلمان و فرهنگیان برپا می‌شود.
وی با اشاره به وجود۱۵۱مسجد شهری و روستایی و ۴۲ حسینیه در سطح شهر و روستای اسدآباد تصریح کرد: نماز کلیدی برای بررسی اعمال انسان در آخرت بوده و امیدواریم برگزاری این نوع اجلاس‌ها از نقش مؤثری در تقویت هر چه بیشتر نماز به‌عنوان ستون دین در جامعه باشد.
در پایان از فعالان عرصه نماز شهرستان اسدآباد تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha