واگذاری ۲۵ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی همدان
کد خبر: 3861668
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶

واگذاری ۲۵ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی همدان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: به مناسبت روز جهانی معلولان ۲۵ واحد مسکونی با اعتبار ۱۹میلیارد ریال به مددجویان بهزیستی استان همدان تحویل داده شد.

واگذاری ۲۵ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی همدانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی همدان، حمیدرضا الوند، مدیرکل بهزیستی استان گفت: همزمان با هفته افراد دارای معلولیت همزمان با سراسر کشور 25 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان تحویل داده شد.

وی افزود: 25 واحد مسکونی شامل، 19 واحد مسکونی برای خانوارهای دارای حداقل دوعضو معلول روستایی و 6 واحد مسکونی برای خانوارهای تک معلولی و سایر مددجویان تحویل مددجویان بهزیستی استان است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان افزود: از این ۲۵ واحد 19 واحد مسکونی برای خانوارهای دارای حداقل دوعضو معلول روستایی با اعتباری بالغ بر چهارده میلیارد و نهصد و چهل میلیون ریال از محل اعتبارات بهزیستی کشور و دستگاه‌های همکار، تسهیلات بانکی و همچنین سهم آورده مددجویان تهیه و تحویل مددجویان شد.

وی افزود: شش واحد مسکونی نیز برای خانوارهای تک معلولی و سایر مددجویان تحت پوشش با اعتبار ی بالغ بر چهل میلیارد و هشتاد میلیون ریال از محل اعتبارات بهزیستی کشور، تسهیلات بانکی و همچنین سهم آورده مددجو تحویل مددجویان شد.

وی به قانون جامع معلولان اشاره کرد و گفت: این قانون دارای 9 فصل و 34 ماده است و خوشبختانه توجه زیادی به آن شده است و تصویب این قانون اتفاق بسیار تاثیرگذاری در کیفیت زندگی معلولان خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان همدان تصریح کرد: در مناسب سازی معابر برای معلولان، و آسایش بیشتر آنها تمام سعی خود را در استان انجام داده ایم.

الوند افزود: در حوزه اشتغال، بهداشت و درمان و مسکن معلولان نیز تلاش می‌کنیم مشکلات را به حداقل برسانیم و در این زمینه با برخی ادارات استان نیز رایزنی انجام داده ایم.

گفتنی است؛ نهم لغایت پانزدهم آذرماه هفته افراد دارای معلولیت است.

 

انتهای پیام
captcha