معلمان مسیر توسعه پایدار مبتنی بر معیارهای اسلامی را محقق می‌کنند
کد خبر: 3861971
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶

معلمان مسیر توسعه پایدار مبتنی بر معیارهای اسلامی را محقق می‌کنند

گروه فرهنگی - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: معلمان هستند که مسیر توسعه پایدار مبتنی بر معیارهای اسلامی را محقق می‌کنند.

معلمان مسیر توسعه پایدار مبتنی بر معیارهای اسلامی را محقق می‌کنندبه گزارش ایکنا از همدان، محمد پورداود، مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان، امروز ۱۴ آذرماه، در دومین همایش طرح «معلم آینده ساز» اظهار کرد: فلسفه انبیاء عظام و رسالت همه پیامبران مربی‌گری و آنگاه معلمی برای بشریت بوده است.

پورداود با اشاره به آیه 33 سوره توبه که می فرماید «او کسی است که رسول خدا را با هدایت و دین حق فرستاد تا او را بر تمام ادیان پیروز و غالب گرداند؛ هر چند مشرکان را خوشایند نباشد»، تصریح کرد: با گذشت زمان که همان امید به آینده است و معلم آینده‌ساز زمینه‌اش را فراهم می‌کند، با پیشرفت علم و دانش و سهولت ارتباطات، اسلام پرده‌ها را کنار خواهد زد و آیین حکومت حق همه جا را فرا خواهد گرفت، هر چند دشمنان حق نخواهند و از هیچ گونه کارشکنی مضایقه نکنند.

 این مقام مسئول  با بیان اینکه خداوند متعال در آیات قرآن نظیر آیه 9 سوره صف و آیه 28 سوره فتح نیز خبر از واقعه مهمی می‌دهد، افزود: این همان جهانی شدن اسلام و عالم گیر شدن آن است که با قیام حضرت مهدی (عج) به وقوع خواهد پیوست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان یادآور شد: رسالت معلم آینده‌ساز نقش الگویی برای دانش‌آموزان در این قیام بزرگ است.

پورداود با اشاره به این که در سال‌های آغازین دهه پنجم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری بیانه گام دوم انقلاب را برای نسل جوان و آینده ایران اسلامی تبیین نموده‌اند، ادامه داد: این بیانیه، بیانیه‌ای عارفانه، عاشقانه و تربیتی است.

وی مسیر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را از سند تحول بنیادین دانست و خاطرنشان کرد: تربیت تمام ساحتی منطبق با این بیانیه راهبردی است.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: اهداف طرح معلم آینده ساز، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، ترویج روحیه انقلابی، اقتصادی فرهنگی و مقابله با جنگ نرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

پور داود در ادامه بیان کرد: این طرح با قوت در مدارس سراسر کشور و به تبع آن در استان همدان عملیاتی می شود.

 وی با تاکید بر اینکه معلمان میزان الحراره جامعه هستند، تصریح کرد: آنان هستند که مسیر توسعه پایدار مبتنی بر معیارهای اسلامی را محقق می‌کنند.

پورداود افزود: معلمان عناصر فکور و تحول آفرین در مدرسه و اجتماع هستند و مدرسه صالح، نمود واقعی مدرسه در تراز جمهوری اسلامی است.

 وی با اشاره به این که راهبردهای سند تحول بنیادین چراغ هدایت و راهبر ما در مسیر معلم آینده ساز است، گفت: این راهبردها می گویند اگر می خواهیم جامعه سالمی داشته باشیم، حتما مسیر این سلامت از خانواده می‌‌گذرد.

 پورداود افزود: رشد و تعالی و برون‌داد آموزش و پرورش عناصر خداباور، مفید، سازنده و جامعه پذیر خواهند بود.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری و به تبع آنان مسئولین کشور دغدغه آسیب‌های اجتماعی را دارند، تصریح کرد: بر همه ماست شب و روز تلاش کنیم تا این آسیب‌ها همگانی نشود.

انتهای پیام
captcha