سرمایه‌گذاری در آموزش و پژوهش موضوعی حیاتی است
کد خبر: 3862920
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰

سرمایه‌گذاری در آموزش و پژوهش موضوعی حیاتی است

گروه فرهنگی ـ رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان ضمن حائز اهمیت برشمردن دوران دبستان و دبیرستان در آموزش و پژوهش، ادامه داد: امروز سرمایه‌گذاری در بحث آموزش یک بحث جدی و حیاتی در دنیاست که متأسفانه ما در بسیاری از برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها آموزش را یک بحث هزینه‌ای می‌دانیم.

سرمایه‌گذاری در آموزش و پژوهش بحثی حیاتی استبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، با نواخته شدن زنگ هفته‌ پژوهش در استان همدان، هفته پژوهش و فعالیت‌های مرتبط با آن رسماً آغاز شد.
این رویداد که با حضور مدیران اجرایی، روسا و معاونین دانشگاه‌های استان همدان در دبیرستان آیین روشن همدان هم‌زمان بود، از امروز آغاز و تا 21 آذرماه ادامه خواهد داشت.
در این مراسم، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان، بابیان آیه‌ای از سوره شریفه مجادله، در مورد اهمیت و جایگاه علم و ایمان در بین بزرگان دین اظهار کرد: بهترین شیوه‌ای که می‌تواند انسان را به سرمنزل مقصود برساند، پژوهش و جستار است.
محمد پورداوود در مورد جایگاه و نقش پژوهش در آموزش پرورش بیان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری اعلام کردند پژوهش کلید توسعه است، لذا نهادینه کردن پژوهش در ذهن و روح دانش آموزان، از اولویت‌های آموزش‌وپرورش و نقش معلمان دراین‌بین بسیار حائز اهمیت است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان ضمن ناکافی دانستن اقدامات گذشته ادامه داد: در آموزش‌وپرورش دو رویکرد وجود دارد که یکی جشنواره جابر بن حیان در دوره ابتدایی و دیگری جشنواره خوارزمی در دوره متوسطه است که مثبت بوده اما کافی نیست.
وی تشریح کرد: در چند سال اخیر ، طرح‌ها و اقدامات دیگری ازجمله ، تأسیس پژوهشکده‌ها در آموزش‌وپرورش در راستای پژوهش هم‌زمان معلمان و دانش آموزان ، طرح معلم پژوهنده مختص معلمان ، و همچنین طرح اقدام پژوهی که مختص آموزش‌وپرورش است انجام‌شده و هدف از این اقدامات ، نهادینه کردن فن پژوهش در بین دانش آموزان است.
رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان نیز ضمن تبریک هفته‌ پژوهش و روز دانشجو اظهار کرد: پژوهش اثربخش، پژوهشی است که در راستای توسعه فناوری، افزاش تولید ملی و رشد اقتصادی باشد.
یعقوب محمدی‌فر یکی از پیشرفت‌های مطلوب در حوضه آموزش را تغییر موضوع پرسش محوری به مسئله محوری در بین دانش آموزان دانست و ادامه داد: روندی که ایران اسلامی در تولید علم در دنیا داشته روند مطلوب و رو به رشدی است و ما در هدف‌گذاری‌های پژوهشی چندین سال از برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌هایمان جلوتر هستیم.
وی افزود: البته ازلحاظ پیشرفت عملی و رشد اقتصادی جایگاه مطلوب و درخور شأن ایران اسلامی را نداشته‌ایم که این عدم همخوانی از عدم تعادل بین علوم بنیادی و علوم کاربردی نشأت می‌گیرد.
رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان ضمن حائز اهمیت برشمردن دوران دبستان و دبیرستان در آموزش و پژوهش، ادامه داد: امروز سرمایه‌گذاری در بحث آموزش یک بحث جدی و حیاتی در دنیاست که متأسفانه ما در بسیاری از برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها آموزش را یک بحث هزینه‌ای می‌دانیم.
وی در پایان ، ضمن بیان اینکه، همدان یک استان دانشجویی و جزو سه استان اول کشور محسوب می‌شود ، ادامه داد : نزدیک به 2 هزار عضو هیئت‌علمی در استان وجود دارد که این میزان، قطعاً باید تأثیر خودش را هم در جامعه‌ علمی و هم در جامعه عامه استان همدان، داشته باشد.

انتهای پیام
captcha