خانه‌ای که وقف کتابخانه عمومی شد
کد خبر: 3863701
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

خانه‌ای که وقف کتابخانه عمومی شد

گروه فرهنگی ــ پرویز اذکایی، منزل مسکونی خویش را به متراژ ۳۰۰ متر مربع و ۱۸۰ متر زیربنا واقع در کوی شکریه همدان که کارشناسان ارزش ریالی فعلی آن را حدود ۴۰ میلیارد ریال برآورد کردند وقف کرده تا به یک کتابخانه عمومی در استان همدان تبدیل شود.

پرویز اذکایی خانه خود را وقف کتابخانه عمومی کردبه گزارش ایکنا از همدان، پرویز اذکایی منزل مسکونی خویش را به متراژ 300 متر مربع و 180 متر زیربنا واقع در کوی شکریه همدان که کارشناسان ارزش ریالی فعلی آن را حدود 40 میلیارد ریال برآورد کردند وقف کرده تا به یک کتابخانه عمومی در استان همدان تبدیل شود. 

این مجموعه توسط دکتر اذکایی به نام «خانه فرهنگی روانشاد میرزا کاظم اذکائی مدیر» یا کتابخانه عمومی کوی شکریه همدان نامگذاری شده است.

این اتفاق بزرگ‌ترین وقف فرهنگی استان محسوب می شود و راهی را روشن می‌کند که همه دوستداران علم بتوانند از آن بهره گیرند.

دکتر اذکایی در دی ماه سال 1395 کتابخانه شخصی خود را به کتابخانه مرکزی همدان اهدا کرد.

در تاریخ 21 تیر ماه 1396 «کتابخانه تحقیقاتی‌ ـ تخصصی پرویز اذکائی»شامل 7 هزار و 500 جلد کتاب نفیس و 6 هزار و 500 جلد مجله علمی و فرهنگی در کتابخانه مرکزی همدان افتتاح شد و هم اکنون در دسترس علاقمندان قرار دارد.

این کتابخانه که دکتر اذکایی از آن به عنوان کتابکده تعبیر می‌کند مجموعه‌ای است مطبوع و بس نفیس و گزیده در رشته‌های مختلف علوم انسانی بالاخص تاریخ و ایرانشناسی که در قرون مختلف به تحریر درآمده و حاصل بیش از نیم قرن زحمت مداوم، کار و کوشش علمی این دانشمند بزرگ عصر ما است.

انتهای پیام
captcha