هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت تا 27 آذر ماه تمدید شد
کد خبر: 3863845
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت تا 27 آذر ماه تمدید شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره قرآنی اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: ثبت‌نام هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم تا 27 آذر ماه تمدید شد.

هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت تا 27 آذر ماه تمدید شدمجتبی جمالی، رئیس اداره قرآنی اوقاف و امورخیریه استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: ثبت نام هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم تا 27 آذر ماه تمدید شد.
رئیس اداره قرآنی اوقاف و امورخیریه استان همدان با بیان اینکه امسال نیز این آزمون با همکاری اداره ارشاد برگزار می‌شود، افزود: علاقمندان جهت ثبت نام در این آزمون می‌توانند به آدرس www.quranedu.ir مراجعه کنند.
جمالی با بیان اینکه هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم در دو بخش بانوان و آقایان در ۴ گروه امتحانی و ۱۶ رشته به‌صورت سراسری برگزار می‌شود، گفت: این آزمون در رشته‌های حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت(ع) و رشته‌های الکترونیکی برگزار می‌شود.
رئیس اداره قرآنی اوقاف و امورخیریه استان همدان بیان کرد: تفاوتی که امسال این آزمون با سال‌های پیش خود دارد این است که بخش کتبی توسط اداره ارشاد و بخش شفاهی توسط اداره اوقاف برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه هر داوطلب می‌تواند از میان رشته‌های عنوان شده یک رشته را انتخاب کند، گفت: آزمون بخش کتبی ۱۱ بهمن ماه و آزمون بخش شفاهی ۵ تا ۱۶ اسفند ماه توسط اداره اوقاف برگزار می‌شود.
جمالی بااشاره به اینکه آزمون کتبی این دوره در سه گروه حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت(ع) برگزار می‌شود، گفت: داوطلبان حاضر در بخش کتبی پس از کسب نمره حدنصاب به اداره اوقاف جهت حضور در بخش شفاهی معرفی می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه به پذیرفته شدگان در پایان گواهی نامه معتبر اعطا خواهد شد عنوان کرد: هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در رشته‌های تفسیر سوره بقره، ترجمه و درک معانی سوره بقره، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه، حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد(ع) برگزار می‌شود.
رئیس اداره قرآنی اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: حفظ جزء ۳۰، حفظ جزء اول، حفظ سوره بقره، حفظ پنج جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ ۱۵ جزء اول، حفظ ۲۰ جزء اول، حفظ ۲۵ جزء اول، حفظ کل قرآن کریم،‌ سبک زندگی و سیره معصومین(۱ و ۲) و روخوانی قرآن از دیگر رشته‌های این دور از آزمون سراسری حفظ و مفاهیم است.

انتهای پیام
captcha