کمک 6 میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری در همدان
کد خبر: 3863982
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰

کمک 6 میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری در همدان

گروه اجتماعی ـ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان با اشاره به اینکه در هشت‌ماهه نخست سال جاری 6 میلیارد و 400 میلیون تومان توسط مراکز نیکوکاری به نیازمندان مساعدت شده است، بیان کرد: این مراکز با محوریت مساجد در محله‌ها فرهنگ نوع‌دوستی را گسترش می‌دهند.

کمک 6.4 میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری در همدانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، غلامرضا صیاد زاده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان بابیان اینکه افزایش توازن اجتماعی و پیوند توانمندی‌های مردم با نیازمندی‌های محرومان یکی از کارکردهای مراکز نیکوکاری کمیته امداد است، گفت: در هشت‌ماهه نخست سال جاری 6 میلیارد و 400 میلیون تومان توسط مراکز نیکوکاری به نیازمندان مساعدت شده است.
صیاد زاده با اشاره به اینکه هم‌اکنون 48 مرکز نیکوکاری در استان همدان مجوز فعالیت دارند، ادامه داد: مراکز نیکوکاری باهدف نهادینه‌سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری ایجادشده‌اند و این مراکز توسط مردم اداره می‌شوند که به‌صورت محله محور با شناسایی خیران و نیازمندان هر محله از طریق خیران به نیازمندان کمک‌رسانی می‌کنند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان گفت: این مراکز در خصوص رفع نیاز نیازمندان در زمینه‌های مختلف معیشت، درمان، تحصیل فرزندان، تأمین جهیزیه، احداث و تعمیر مسکن و اشتغال فعالیت دارند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری از سال 92 فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، عنوان کرد: توسعه فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری، شناسایی ظرفیت‌های محله‌ها، شناسایی نیازمندان واقعی محله‌ها، شناسایی خیران، ارتقا اعتماد نیکوکاران و پایداری مشارکت آن‌ها و پیوند توانمندی‌های مردم با نیازهای محرومان ازجمله اهداف و کارکردهای راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در استان هستند.

 

انتهای پیام
captcha