کاندیداهای انتخابات مجلس، از جناح‌ها و جریان‌های خاص خارج شوند
کد خبر: 3865390
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
آیت‌الله سعیدی:

کاندیداهای انتخابات مجلس، از جناح‌ها و جریان‌های خاص خارج شوند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه قم گفت: کسانی که برای انتخابات مجلس، کاندیدا شدند از هم اکنون بدانند که اگر با رای مردم انتخاب شوند باید از جریان‌ها و جناح‌ها‌ی خاص خارج شوند زیرا در قسم‌نامه‌ای که امضا می‌کنند، در برابر قرآن کریم به خداوند سوگند می‌خورند که حافظ حقوق ملت باشند و مردم نیز از آنان چنین انتظاری دارند.

کاندیداهای مجلس، از جناح‌ها و جریان‌های خاص خارج شوندبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز 29 آذرماه، در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام زین‌العابدین(ع) گفت: در حدیث آمده‌است: « اَلقَولُ الحَسَنُ یُثرِی المالَ و َیُنمِی الرِّزقَ و َیُنسِئُ فِی الأَجَلِ وَ یُحَبِّبُ إلَی الاهلِ وَ یُدخِلُ الجَنَّةَ؛ گفتار نیک هم در امر مادی شما تاثیر مثبت دارد و رزق و روزی را زیاد می‌کند و مرگ را به تاخیر می‌اندازد و انسان را محبوب خانواده می‌کند و به بهشت وارد می‌نماید.»

وی افزود: افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید:« أَجَعَلْتُمْ سِقَايَةَ الْحَاجِّ وَعِمَارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ كَمَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَجَاهَدَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ لَا يَسْتَوُونَ عِنْدَ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ؛ آيا سيراب ساختن حاجيان و آباد كردن مسجد الحرام را همانند كسى پنداشته‏‌ايد كه به خدا و روز بازپسين ايمان آورده و در راه خدا جهاد مى‌كند (نه اين دو) نزد خدا يكسان نيستند و خدا بيدادگران را هدايت نخواهد كرد. سوره توبه/19»

سعیدی بیان کرد: امروز یکسان پنداری اعمال و عاملان یاد شده مصداق ضرارت و ظلم است و موقعیتی را که کسانی در این زمان در دو منصب مخصوص مسجدالحرام اشغال کردند، فخر می‌فروشند و مصداق آنان امروز در خاندان آل سعود است که خود را خادم حرمین می‌دانند اما ملت مظلوم و بی‌پناه یمن را به خاک و خون می‌کشند و مخالفین خود را با اره تکه تکه می‌کنند و با آمریکای جنایت‌کار به تفاهم می‌رسند و با حمایت از تروریستای تکفیری و داعشی فتنه و فساد به راه می‌اندازند و آنان مصداق « .. فَأُولَئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ؛آنان كردارهايشان در دنيا و آخرت تباه مى ‏شود و ايشان اهل آتشند و در آن ماندگار خواهند بود. سوره بقره/آیه217»  هستند.

نقیصه بی‌سوادی از جامعه ریشه‌کن شود

وی با اشاره به هفتم دی ماه، سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی(ره) اظهار کرد: توصیه به علم و دانش در همه ادیان و در همه دوران سابقه داشته است و لذا همه باید تلاش کنند تا نقیصه بی‌سوادی را از جامعه ریشه‌کن کنیم.

ضرورت ایجاد تشکل مشترک بین طلاب و دانشجویان

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با اشاره به 27آذرماه که سالروز وحدت حوزه و دانشگاه بود، افزود: حوزه و دانشگاه دو بال فرهنگ و تمدن و پیشرفت و عدالت هستند، حوزه در جهت تامین ایمان و تقویت دینی و اخلاقی جامعه به خصوص در جوانان تاثیر اول را دارند و دانشگاه در پیشرفت علم نیز تاثیر به سزایی دارد؛ همچنان در جامعه نیاز به تقویت وحدت حوزه و دانشگاه احساس می‌شود.

سعیدی اظهار کرد: باید جلسات مشترک میان اساتید و طلاب و دانشجویان در استان‌ها برگزار شود و نکته حائز اهمیت دیگر این است که تشکل مشترک از طلاب و دانشجویان تشکیل شود زیرا فقدان این تشکل مشترک امروز احساس می‌شود.

مسئولان با تحریم معاملات دلاری، تهدید دشمنان را به فرصت تبدیل کنند

وی با اشاره به اینکه شایسته است که جامعه مدرسین پرچم‌دار وحدت حوزه و دانشگاه باشد، افزود: دشمنان همواره به خصوص در این ایام چندین جنگ امنیتی را به صورت گسترده راه‌اندازی کردند اما در ایران عزیز به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تیرشان به سنگ خورد و از ملت قهرمان ایران شکست سنگینی خوردند.

سعیدی گفت: مسئولان بدانند راه‌ حل ساماندهی اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم توجه به رهنمودهای رهبر عزیز ایران است، در جنگ اقتصادی باید با تقویت پول ملی و تحریم معاملات دلاری، تقویت همکاری‌های دو جانبه با کشورهای اسلامی، تقویت اقتصاد دانش بنیان و توجه به ابداعات و اختراعات جوانان این مرز و بوم تهدیدهای دشمنان را به فرصت تبدیل کنند.

نبود حجاب، عامل ازدیاد طلاق در اروپا

وی با بیان اینکه یکی از هجمه‌های فرهنگی دشمن که امنیت جامعه را به خطر می‌اندازد، مسئله بدحجابی است، افزود: این پدیده ضد ارزشی درون خود مفاسدی از جمله تزلزل و سستی بنیان خانواده و کثرت طلاق را به همراه دارد.

سعیدی ادامه داد: تولستوی می‌گوید:« سبب ازدیاد طلاق در اروپا که افکار عمومی را مشوش کرده، نبود حجاب است و مردان بواسطه معاشرت با زنان نسبت به همسران خود بی میل می‌شوند.» زنانی که پوشش مناسبی ندارند منجر به تحریک آقایان می‌شوند و معمولا این زنان مورد آزار و اذیت هوسرانان قرار می‌گیرند و لذا بانوان ضمن حفظ کرامت و شخصیت خود و حفظ خود از آزار و اذیت هوسرانان و حفظ خانواده‌ها از آسیب‌ها، به آخر و عاقبت این کارها بیندیشند و در را رضای خدا حجاب خود را حفظ کنند.

کاندیداهای مجلس، از جناح و جریان‌های خاص خارج شوند

وی گفت: کسانی که برای نمایندگی در مجلس نام‌نویسی کردند بدانند در قسم‌نامه‌ای که یاد و امضا می‌کنند به خداوند متعال سوگند می‌خورند، آمده است که: پاسدار حریم اسلام، نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی، حافظ و نگهبان مبانی جمهوری ایران، عادل، امین و باتقوا، متعهد به استقلال و اعتلای کشور، حافظ حقوق ملت و تامین‌کننده مصالح و خدمتگزار مردم، مدافع قانون اساسی باشند.

سعیدی تاکید کرد: پس کسانی که برای این منصب کاندیدا شدند از هم اکنون بدانند که اگر انتخاب شدند باید از گروی جریان‌ها و جناح‌ها بیرون آیند و با آنان هم‌پیمان نشوند زیرا با خداوند تعهد کردند و مردم نیز از آنان چنین انتظاری دارند و نمایندگانی که وقتی وارد مجلس می‌شوند در عوالم دیگر به سر می‌برند بدانند این‌ها نماینده ما نیستد.

مشکلات خوزستان را از ریشه حل کنید

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با اشاره به مشکلات مردم خوزستان در طی بارش‌های اخیر، گفت: مردم خوزستان و در جاهای دیگر دچار مشکلاتی هستند و آب همه زندگی آنان را فرا گرفته و لذا باید همه مردم و مسئولین غم آن‌ها را غم خود بدانند و ریشه‌ای مشکلات آنان را حل کنند و اگر در گذشته این مشکلات حل می‌شد امروز شاهد این معضلات در این شهرها نبودیم و بنابراین نباید مشکلات مردم خوزستان را موضعی و موقتی حل کرد.

انتهای پیام
captcha