هیئت‌های اجرایی در انتخابات، مدیون مردم نشوند
کد خبر: 3865398
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

هیئت‌های اجرایی در انتخابات، مدیون مردم نشوند

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: هیئت‌های اجرایی در انتخابات باید مسائل اسلامی را مورد نظر داشته باشند و دقت کنند که مدیون مردم نشوند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری و امام جمعه شهرکرد امروز جمعه ۲۹ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جامعه این است که برخی از مسئولیت‌ها به دست اهل نیست و برخی مسئولان ایمان و تعهد درستی ندارند، اظهار کرد: خداوند در قرآن به مدیریت علمی حضرت طالوت اشاره می‌کند که تخصص علمی دارد و می‌تواند نقش ایفا کند، لذا هرکس می‌خواهد به موفقیت برسد باید تخصص داشته باشد.

وی افزود: هرکس نیز می‌خواهد خود را کاندیدای انتخابات کند باید توانمندی و تخصص داشته باشد زیرا که اگر توانمندی لازم را نداشته باشد به مردم خیانت کرده است، لذا کاندیداها ابتدا باید شناخت درستی از خودشان داشته باشند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات جامعه به دلیل انتخاب انسان‌های بی‌تخصص است، بیان کرد: یکی از ضرورت‌های جامعه شیعه این است که کسی که می‌خواهد کاندیدا شود توانایی لازم را داشته باشد و برای انتخاب نگاه قومی و قبیله‌ای را کنار بگذارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: انتظاراتی از هیئت‌‌های اجرایی و نظارت در دوران انتخابات وجود دارد و آن این است که دقت لازم را داشته باشند و ملاحظات قومی و قبیله‌ای را کنار بگذارند.

و ی ادامه داد: هیئت‌های اجرایی در انتخابات باید مسائل اسلامی را مورد نظر داشته باشند و دقت کنند که مدیون مردم نباشند و به خون شهدا پاسخگو باشند، دقت کنند با همدلی و همراهی وظیفه خطیر تأیید صلاحیت را به درستی انجام دهند تا انتخاباتی در شأن نظام اسلامی برگزار شود.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه تبلیغات در انتخابات باید درست، خدامحور و با رعایت حقوق الهی باشد، گفت: کاندیدایی که در دوران انتخابات اخلاق اسلامی را رعایت نکند در مجلس هم نمی‌تواند احکام الهی را رعایت کند.

حجت‌الاسلام نکونام تصریح کرد: توانمندی‌های مختلف داخلی مخصوصاً ظرفیت انسانی در کشور بسیار است که باید به آن‌ها دقت شود و مورد استفاده قرار گیرند.

نماینده ولی‌فقیه استان به آیه ۷۲ سوره اعراف اشاره و اظهار کرد: خداوند شما را رصد می‌کند، حتی اگر پیامبری برای هدایت می‌فرستد آن‌را رصد کرده تا ببیند او در زمین چه می‌کند، خدا ناظر است که چقدر دین خدا را یاری می‌کنید و چقدر دنبال دنیاپرستی هستید، لذا باید مراقب سرنوشت خود باشیم و از این آیات نورانی درس بگیریم.

وی با اشاره به اینکه شب طولانی سال سه ویژگی زیبای فکری، اخلاقی و اجتماعی دارد، ادامه داد: شب اول زمستان باید ایمان انسان به خدا قوت پیدا کند، از نظر اخلاقی انس و محبت نسبت به یکدیگر میان مردم بیشتر شود.

حجت‌الاسلام نکونام بیان کرد: در این شب مراقب همسایگان، و به فکر فقرا و نیازمندان نیز باشیم و از اسراف جلوگیری کنیم.

وی به روز ایمنی در برابر زلزله اشاره و تصریح کرد: انسان همیشه باید منتظر حادثه باشد زیرا که در روایات آمده که دنیا به همه بلاها پیچیده شده است، این انتظار آثار مطلوبی همچون خوف از خداو افزایش مسئولیت پذیری دارد که هم انسان را آماده برای آخرت و هم خانه‌ها را مستحکم‌تر می‌کند.

انتهای پیام
captcha