تبلیغات زودهنگام برای انتخابات، به منزله پای‌بند نبودن به قانون است
کد خبر: 3866775
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

تبلیغات زودهنگام برای انتخابات، به منزله پای‌بند نبودن به قانون است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه موقت اصفهان گفت: تبلیغات زودهنگام خلاف قانون است و کسی که قصد دارد در آینده قانون‌گذار کشور باشد از همین حالا باید به قانون متعهد باشد.

تبلیغات زودهنگام برای انتخابات خلاف قوانین استحجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص تبلیغات زودهنگام انتخابات توسط نامزدهای مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تبلیغات زودهنگام خلاف قانون است و کسی که قصد دارد در آینده قانون‌گذار کشور شود باید از همین اکنون به قانون متعهد باشد.

وی ادامه داد: البته گاهی تبلیغات به‌صورت جلساتی دوستانه و بی‌سر و صدا با دوستان و آشنایانی است که اصلاً حالت تبلیغی هم ندارد و این کار بدون اشکال است، اما اینکه فرد خود را به‌عنوان کاندیدا به مردم معرفی کند، تبلیغ زودهنگام است که بر خلاف قانون محسوب می‌شود. مثلاً اگر کاندیدا در مسجد یا حسینیه سخنرانی کرده و مردم را به دادن رأی به خودش تشویق کند، درست نیست.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر عدم استفاده از امکانات بیت‌المال برای تبلیغات انتخابات، بیان کرد: استفاده کاندیداها از بودجه و امکانات بیت‌المال برای تبلیغ خودشان خلاف قانون است. بیت‌المال متعلق به ملت است و تبلیغات انتخاباتی نباید هیچ ارتباطی با آن داشته باشد و در صورتی که این اتفاق رخ دهد به‌عنوان یک تخلف قابل رسیدگی و پیگیری است. اگر شخصی الان امانتدار خوبی برای بیت‌المال نباشد فردا هم در مجلس امانت مردم را رعایت نمی‌کند.

وی گفت: نامزدهای انتخاباتی برای تبلیغات باید سابقه و برنامه‌هایشان برای مجلس را شرح داده، اهمیت حضور مردم را پررنگ کرده و در گفت‌وگوهایشان به دیگر نامزدها کنایه نزده و آن‌ها را تخریب نکنند. کاندیداها باید مشکلات و مسائل مردم را شناخته و برنامه‌هایشان را برای حل این مشکلات ارائه دهند.

رهبر تصریح کرد: قضاوت مردم، قضاوت خوبی است، آن‌ها همه چیز را به‌خوبی متوجه می‌شوند و اگر یک کاندیدا اصول اخلاقی را رعایت کرده، منطق داشته باشد و به دیگران بی‌حرمتی نکند مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. اگر هم کسی اخلاق اسلامی را سر لوحه کارش قرار ندهد در واقع نوعی ضد تبلیغ برای خودش درست کرده است. علاوه بر این کاندیداهایی که در نهایت برای نمایندگی مجلس رأی لازم را کسب نمی‌کنند باید نتیجه را پذیرفته و اخلاق انتخاباتی را در نظر داشته باشند.

امام جمعه موقت اصفهان تأکید کرد: بعضی از کاندیداها پولی را برای تبلیغات خرج می‌کنند تا فردا طلبکار آن پول شوند، مردم باید مراقب باشند که گرفتار این پول‌های کثیف نشوند. علاوه بر این، افراط و زیاده‌روی در تبلیغات نیز خوب نیست.

انتهای پیام
captcha