حماسه ۹ دی، اجازه دخالت را از بیگانگان گرفت
کد خبر: 3866861
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰

حماسه ۹ دی، اجازه دخالت را از بیگانگان گرفت

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه موقت نوشین‌شهر گفت: مردم در سال ۸۸ بر خود وظیفه دانسته و ۹ دی در صحنه حضور یافتند، به فتنه خاتمه دادند و مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی زدند.

حضور مردم در ۹ دی، اجازه دخالت را از بیگانگان گرفتبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین قاسم محمودی، امام جمعه موقت نوشین‌شهر، ظهر امروز، ۶ دی‌ماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نوشین‌شهر با اشاره به تقوای الهی و جایگاه آن در دین مقدس اسلام، اظهار کرد: مسئله تقوا در دین ما اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا خداوند متعال و معصومین(ع) به این مسئله اشاره فراوان کرده و بسیار تذکر داده‌اند.

وی افزود: خداوند متعال می‌فرماید: «اگر انسان‌ها تقوای الهی را رعایت کنند و ایمان بیاورند من درهای برکتم را از آسمان و زمین بر روی آن‌ها باز می‌کنم تا از برکات آسمانی و زمینی برخوردار شوند».

امام جمعه موقت نوشین‌شهر به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد و ادامه داد: اهل بهشت چهار نشانه‌ دارند که از جمله آن‌ها اینکه خوش اخلاق‌اند، زبان‌شان نرم، قلب‌شان مهربان است و دست دهنده و اعطاکننده دارند.

وی با اشاره به سال‌روز تشکیل نهضت سوادآموزی تصریح کرد: در هفتم تیرماه ۱۳۵۸ حضرت امام خمینی(ره) فرمانی مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی صادر فرمودند که آثار و نتایج فراوانی به همراه داشته است و تشکیل نهضت سوادآموزی مثل سایر نهادهای کشور از ثمرات انقلاب اسلامی بوده که تحولی بزرگ در کشور به وجود آورده است.

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به‌مناسبت نهم دی‌ماه که مصادف با روز بصیرت و میثاق با ولایت فقیه است، ادامه داد: وظیفه همه ما است که نگذاریم حماسه ۹ دی فراموش شود و باید سالگرد آن را با عظمت برگزار کنیم. در سال ۱۳۸۸ بعد از انتخابات ریاست جمهوری عده‌ای جو کشور را به فضای مناسبی برای سوءاستفاده دشمنان مبدل و در این راستا دشمنان به طمع افتاده و عرصه را بر کشور ما تنگ کردند.

وی تصریح کرد: این افراد ۶ تا هفت ماه جمهوری اسلامی ایران را با بحران مواجه و خیابان‌ها را به آشوب کشیده و به مساجد، حسینیه‌ها و دستجات عزاداری امام حسین(ع) رحم نکردند و در نهایت مردم ایران به این نتیجه رسیدند که اگر خودشان به میدان نیایند، این مسئله تمام نمی‌شود.

امام جمعه موقت نوشین‌شهر گفت: مردم در سال ۸۸ بر خود وظیفه دانسته و در ۹ دی در صحنه حضور یافتند و به این مسئله خاتمه دادند و اجازه دخالت را از بیگانگان گرفته و مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی زدند.

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات بیان کرد: از آن جایی که انتخابات مجلس نزدیک است، مردم باید در این انتخابات پرشور شرکت کرده و به صحنه بیایند و حماسه‌‌ای دیگر خلق کنند و افراد صالح را انتخاب کرده و کشور را بیمه کنند.

وی با اشاره به چهار شاخص انتخاب اصلح از دیدگاه مقام معظم رهبری، ادامه داد: اولین شاخص عبارت است از متدین بودن؛ باید کسی را انتخاب کرد که متدین باشد و به احکام دین عمل کند، دومین شاخص این است که فردی کاربلد باشد تا بتواند صحیح را از ناصحیح تشخیص دهد.

خطیب نماز جمعه نوشین‌شهر اضافه کرد: سومین شاخص این است که هدفش از کاندیدا شدن خدمت به مردم و به‌ویژه قشر محروم جامعه باشد و از قشر پایین جامعه بوده و درد تلخ فقر را درک کرده باشد تا بتواند به قشر محروم جامعه خدمت کرده و یاری‌گر آن‌ها باشد.

وی به شاخص چهارم اشاره و بیان کرد: فرد اصلح باید پشتیبان ولایت فقیه باشد و به معنای واقعی کلمه از عوامل و دستورات رهبری کاملاً اطاعت کرده و مطیع رهبر باشد.

انتهای پیام
captcha