مردم فریب وعده‌های نابجای کاندیداهای انتخاباتی را نخورند
کد خبر: 3866910
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

مردم فریب وعده‌های نابجای کاندیداهای انتخاباتی را نخورند

گروه سیاست و اقتصاد ــ فعال سیاسی و فرهنگی در اصفهان گفت: مردم باید آگاهی و هشیاری داشته باشند و فریب کاندیدایی که وعده‌های نابجا می‌دهد را نخورده و به آنها رأی ندهند.

مردم فریب وعده‌های نابجای کاندیدای انتخابی را نخورند

سیدعلی نکویی، فعال سیاسی و فرهنگی در اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، در خصوص تبلیغات زودهنگام کاندیدای مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تبلیغات زودهنگام، اولین گام خلاف قانونی است که یک کاندیدا و یا اطرافیان او برمی‌دارند و این مسئله می‌تواند مردم را هوشیار کند کسی که الان نمی‌تواند قانون را رعایت کند چگونه می‌تواند برای مردم قانون وضع کند؟

وی افزود: بهترین عکس‌العمل در قبال این قانون‌شکنی این است که مردم آگاهی پیدا کرده و به این افراد رأی ندهند. از طرف دیگر دستگاه‌های نظارتی، بازرسین انتخابات، هیئت‌های اجرایی و همه کسانی که در این زمینه مسئولیتی دارند باید با چنین تخلفاتی برخورد کنند.

نکویی بیان کرد: اگر کسی برای تبلیغات انتخابات، از پول بیت‌المال و اموال عمومی استفاده کند، خلاف بزرگی انجام داده است. امید داریم قانونی که مجلس تحت عنوان «شفافیت مالی کاندیدا» به تصویب رسانده است مراحل لازم را طی کرده و به روشن کردن وضعیت کاندیدا کمک کند.

وی گفت: کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در طی تبلیغات خود نباید وعده بیجا به مردم دهند و یا به دیگر کاندیدا توهین کنند و یا از اموال عمومی استفاده کنند. گاهی برگزار کنندگان انتخابات محلی را برای انجام تبلیغاتی مانند سخنرانی برای کاندیدا تعیین می‌کنند تا به صورت مساوی از آن استفاده کنند که این فرصت خوبی برای تبلیغات است که در اختیار کاندیدا قرار می‌گیرد.

فعال سیاسی و فرهنگی در اصفهان بیان کرد: به نظر من بهترین تبلیغ برای یک کاندیدا این است که در حرف‌هایش صداقت داشته باشد، به مردم دروغ نگوید، وعده بیجا ندهد، خلاف قانون کاری انجام ندهند و از راه‌های قانونی خود را به مردم معرفی کند. مردم باید آگاهی و هشیاری داشته باشند و فریب کاندیدایی که شام و ناهار و وعده‌های نابجا می‌دهند و یا پول زیادی خرج می‌کنند را نخورده و به آنها رأی ندهند.

انتهای پیام
captcha