ایجاد 1600 شغل مرتبط با حوزه‌های فرهنگی در فارس
کد خبر: 3867996
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴

ایجاد 1600 شغل مرتبط با حوزه‌های فرهنگی در فارس

گروه فرهنگی ـ معاون توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام و مجوزهای اعطاء شده تا پایان امسال بالغ بر ۱۶۶۰ شغل مرتبط با حوزه‌های فرهنگی و هنری در فارس ایجاد می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، غلامرضا یوسفی‌نژاد، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس امروز، 10 دی‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: در جهان امروز تأثیرگذاری فرهنگ و هنر در ابعاد مختلف جامعه آشکار است و باعث شده فرهنگ و هنر به عنوان کسب و کاری که امکان درآمدزایی را در کنار اثرگذاری بر سبک زندگی، اقتصاد و حتی سیاست دارد، شناخته شود.
وی افزود: فرهنگ و ارشاد به‌عنوان متولی اصلی بخش فرهنگ و هنر، مجوزهای فعالیت و کسب و کارهای فرهنگی و هنری را در قالب مؤسسه‌های فرهنگی و هنری تک منظوره و چند منظوره، آموزشگاه‌های فرهنگی و هنری، کانون‌های تبلیغاتی، نشریات، چاپخانه‌ها، مؤسسات دیجیتال، مؤسسات قرآن و عترت و مشاغل خانگی صادر می‌کند.
یوسفی‌نژاد ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی‌ها و مجوزهای صادر و اعطا شده، امیدواریم تا پایان امسال بیش از ۴۰۰ شغل مستقیم و ۱۲۶۰ شغل غیرمستقیم مرتبط با مجوزهای صادره توسط این اداره‌کل در فارس ایجاد شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: امسال بالغ بر ۷۰ مجوز برای مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان در این استان صادر شده است.
یوسفی‌نژاد همچنین گفت: در راستای حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای فرهنگی و هنری این اداره با توجه به قراردادی که با شهرداری شیراز منعقد شده است، فضای لازم را برای این‌گونه کسب و کارها در گذر فرهنگ و هنر ایجاد خواهد کرد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حمایت‌های مالی لازم را از هنرمندان و فرهنگ‌ورانی که در این گذر سرمایه‌گذاری کنند، خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha