محفل انس با قرآن روستای دینار آباد لالجین با یاد سردار دل‌ها برگزار می‌شود
کد خبر: 3871544
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

محفل انس با قرآن روستای دینار آباد لالجین با یاد سردار دل‌ها برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ قاری و فعال قرآنی همدان گفت: از این پس محافل انس با قرآن که همزمان با ایام شهارت حضرت فاطمه(س) در روستای دینار آباد لالجین برگزار می‌شد با یاد و نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و با حضور قاری بین‎المللی قاسم مقدمی برگزار می‌شود.

محفل انس با قرآن سالانه روستای دینار آباد لالجین با یاد سردار دل‌ها برگزار می‌شودعلیرضا رحمانی، قاری و فعال قرآنی همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از برگزاری محفل انس با قرآن با یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در لالجین خبر داد.
وی افزود: برنامه‌ریزی این محفل انس با قرآن که قبل از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی انجام شده بود، اما پس از شهادت تصمیم بر آن شد که این محفل با نیت این شهید بزرگوار برگزار شود.
رحمانی خاطرنشان کرد: این محفل قرآنی با حضور قاری بین‌المللی قاسم مقدمی در مسجد چهارده معصوم روستای دینار آباد واقع در روستای لالجین، چهارشنبه 25 دی‌ماه از ساعت 20 برگزار می‌شود.
این نوجوان قرآنی با اشاره به آغاز فعالیت‌های قرآنی مکتب‌القرآن محمد رسول‌الله(ص) این روستا، بیان کرد: این مکتب قرآنی فعالیت خود را از زمستان سال 1394 به صورت سیار آغاز کرد.
وی ادامه داد: از آنجا که شغل بیشتر مردم روستا کشاورزی است و در فصل پاییز و زمستان فراغت بیشتری دارند این جلسات از مهرماه رونق بیشتری داشته و به صورت هفتگی جمعه‌ شب‌ها و گاهی دو روز در هفته پنج شنبه و جمعه در منازل اهالی روستا برگزار می‌شود.
رحمانی با اشاره به همت اعضای این جلسه قرآن برای برگزاری سالانه یک محفل بزرگ قرآنی، یادآور شد: از سال 95 اعضای مکتب قرآنی تصمیم گرفتند که هر سال در ایام شهادت حضرت زهرا(س) محفلی قرآنی را برگزار کنند و امسال با توجه به شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی مقرر شد تا این محفل با نام ایشان باشد و محافل بعدی در سال‌های آینده نیز همچنان با نام و یاد این شهید بزرگوار برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه امسال چهارمین سالی است که محفل قرآنی در این روستا برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال 95 محفلی با حضور قاری بین‌المللی وحید نظریان، سال 96 با حضور استاد امین پویا، سال گذشته نیز با حضور وحید نظریان برگزار شد.
رحمانی با بیان اینکه سال اول در برگزاری این محفل قرآنی انتظار استقبال زیادی را از سوی مردم روستا نداشتیم، ابراز کرد: استقبال چشمگیر مردم روستا از اولین محفل قرآنی حتی برای اساتید نیز تعجب آور بود، باید اشاره کنم تمام هزینه‌های این جلسات قرآنی و فعالیت‌های مکتب قرآن با خود مردم روستا است و تاکنون تحت حمایت هیچ سازمانی از جمله سازمان تبلیغات نبوده‌ایم، هرچند این سازمان برای حمایت از ما اقدام کرد.
وی توضیح داد: از آنجا که نوع جلسات ما سنتی است و اهالی روستا پشتیبان این جلسات هستند فضای حاکم در جلسات مردمی و دلی است که اعضای جلسه همین فضا را بیشتر می‌پسندند و به دنبال جذب حمایت از سازمان‌های دولتی نیستند.

انتهای پیام
captcha