«شهادت»؛ عامل بقای جریان حق در تاریخ
کد خبر: 3872027
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

«شهادت»؛ عامل بقای جریان حق در تاریخ

گروه فرهنگی - نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: آن چیزی که در طول تاریخ بشریت توانسته جبهه حق را در برابر همه تهدید‌ها و قسم‌های دروغ جبهه باطل حفظ کند«شهادت» بوده است.

«شهادت»؛ عامل بقای جریان حق در تاریخبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر همدان، پنج شنبه 26 دی ماه در مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در باغ بهشت همدان اظهار کرد: از ابتدای خلقت، زندگی و تقدیر انسان با جنگ و درگیری گره خورده است.
نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: در قرآن و روایات بسیار از تمرد شیطان بر سجده بر انسان سخن به میان آمده است و همان جا نقطه آغاز درگیری انسان و یا به عبارتی مبارزه جبهه حق و باطل بوده است.
وی افزود: گویا سرنوشت انسان با جنگ و نزاع گره خورده است و خداوند با این عمل به دنبال رشد و تربیت آدمی است، این نکته را نباید فراموش کرد که ابلیس یا همان جبهه باطل از همان آغاز خلقت، آغازگر جنگ بوده و جبهه حق هیج گاه پیش قدم نبوده است.
شعبانی با بیان اینکه ابلیس و قابیل نماد جبهه باطل و انسان و هابیل نماد جبهه حق است اضافه کرد: زمان نزاع میان هابیل و قابیل، دو فرزند حضرت آدم(ع)، ابلیس کسی بود که این دو برادر را به جان یکدیگر انداخت.
امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه جنگ و نزاع میان هابیل و قابیل جنگ حق و باطل بود ابراز کرد: در این عالم انسان یا لشگر کفر است و یا باطل، جبهه سومی وجود ندارد و فرار از جبهه حق به معنای ورود به جبهه باطل است.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: در طول تاریخ گاهی جبهه حق بسیار مورد تهدید قرار گرفته است که اگر شجاعت و حرکات اجتماعی لشگریان جبهه حق نبود تا کنون چیزی از آن باقی نمانده بود.
وی گفت: در جریان امام حسین(ع) و در آن زمان، جبهه حق به قدری ضعیف شده بود که اگر قیام امام حسین(ع) و شهادت ایشان و یارانش نبود امروز در هیچ دین و آئینی خبری از حق(دین و پیغمبر) نبود و یا اگر هم بود بسیار بی اثر بود.
شعبانی با اشاره به اینکه در طول تاریخ بشریت ابتدا ابلیس، سپس قابیل و در ادامه یزیدیان جنگ و نزاع را علیه جبهه حق آغاز نمودند گفت: آن چیزی که توانسته جبهه حق را در برابر همه تهدید‌ها و قسم‌های دروغ جبهه باطل حفظ کند«شهادت» بوده است.
وی گفت: انسان‌های والایی در جبهه حق بودند که حاضر شدند فدا شوند تا جریان حق زنده و پابرجا باقی بماند، اگر امروز با گذشت هزار و 400 سال اسلام زنده است و مبارزه با مستکبر همچنان ادامه دارد، اگر امروز سپهبد کشوری شهید می‌شود و میلیون‌ها انسان ارادت خود را به او نشان می‌دهند، اگر امروز آموزه‌های قرآن و سیره اهل بیت(ع) در قلب و جان مردم است و حق در عالم وجود دارد به دلیل فدا شدن قابیل‌ها در این مسیر بوده است.
وی بیان کرد: افرادی همچون شهید سلیمانی و امثال ایشان با گذشت از جان و هستی خود، باعث زنده ماندن جریان حق در عالم شدند، «بقای حق» امری بسیار مهم است گاه برای تحقق این مهم، امام معصوم و پاک ما باید از تمام هستی و حتی فرزند 6 ماهه خود بگذرد تا حق در عالم باقی بماند.
نمانیده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه اسلام و جریان حق تا زمان ظهور امام عصر(عج) باقی خواهد ماند ابراز کرد: بقای اسلام وابسته به شهادت بزرگ مردانی است که با شجاعت از جان و هستی خود می‌گذرند تا حق در عالم باقی بماند.
شعبانی با اشاره به اینکه همانگونه که حق باقی مانده نام شهید نیز باقی خواهد ماند گفت: زندگی هر انسانی با مرگ به پایان می‌رسد حال آن کجا که این مرگ انتخابی و با شهادت موجب ماندن جریان حق در عالم شود.
امام جمعه همدان افزود: همانگونه که امیر‌المومنین حضرت علی(ع) فرمودند: «خدایا شهادت در رکاب خود را نصیب ما بگردان» خداوند شهادت را روزی همه ما بگرداند.

انتهای پیام
captcha