پاکستان: هند حق تعیین سرنوشت کشمیر را به اهالی آن واگذار کند
کد خبر: 3872182
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

پاکستان: هند حق تعیین سرنوشت کشمیر را به اهالی آن واگذار کند

گروه بین‌الملل ــ وزیر امور خارجه پاکستان تأکید کرد که اگر دولت هند ارزش‌های دموکراسی را باور دارد، باید حق تعیین سرنوشت کشمیر را به اهالی آن واگذار کند.

پاکستان: هند حق تعیین سرنوشت کشمیر را به اهالی آن واگذار کندبه گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان، طی سخنانی در برنامه‌ای که از طرف مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در واشنگتن برگزار شد، در خصوص مسئله کشمیر گفت: باید حق تعیین سرنوشت را به خود اهالی کشمیر واگذار کرد. آنها باید خودشان تصمیم بگیرند؛ اگر خواستار پیوستن به هند هستند به آنجا و اگر می‌خواهند به پاکستان بپیوندند این کار را انجام دهند.

وی ضمن اشاره به پیچیدگی بحران کشمیر تصریح کرد: باید برای حل این مشکل از راهکارهای دیپلماتیک استفاده کرد. اگر هند ارزش‌های دموکراسی را باور دارد، باید آن را در مسئله کشمیر نیز اجرایی کند. باید به اهالی کشمیر حق تعیین سرنوشت خودشان را بدهند.

وزیر خارجه پاکستان با تاکید بر اینکه راهکارهای سازش و حل مشکل با افغانستان وجود دارد، گفت: طالبان از جنگ خسته شده است و اگر قصد دارد جایگاه قانونی داشته باشد باید از طریق رای‌گیری و انتخابات این کار را انجام دهد. راه حل سیاسی به صلاح تمام طرف ها در افغانستان خواهد بود.

وی با اشاره به این که بیش از یک گروه در افغانستان خواستار قدرت هستند، گفت: باید این گروه‌ها برای آینده کشورشان با یکدیگر همکاری و سازش کنند. ما تمام تلاش خود را برای حل مشکلات در افغانستان انجام خواهیم داد.
 
انتهای پیام
captcha