اجرای طرح حیات طیبه با حضور 400 دانشجو از کشور در دانشگاه آزاد همدان
کد خبر: 3873020
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶

اجرای طرح حیات طیبه با حضور 400 دانشجو از کشور در دانشگاه آزاد همدان

گروه فرهنگی ـ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه دانشگاه آزاد خود را موظف می‌داند که انسان تربیت کند؛ انسانی که هم متخصص باشد، هم کارآمد و اخلاق مدار، گفت: یکی از برنامه‌های این مجموعه اجرای طرح حیات طیبه در قالب برگزاری دوره‌های بصیرتی است که امسال ۴۰۰ نفر از دانشجویان سراسر کشور در اجرای این طرح در این دانشگاه حاضر شدند.

اجرای طرح حیات طیبه با حضور 400 دانشجو از کشور در دانشگاه آزاد همدانبه گزارش ایکنا از همدان، مرتضی قائمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، سه شنبه 30 دی ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه آزاد خود را موظف می‌داند علاوه بر ارائه مباحث علمی به تربیت اخلاقی و تقویت آموزه‌های دینی و اسلامی دانشجویان نیز بپردازد و به دنبال آن است تا انسان تربیت کند؛ انسانی که  متخصص،  کارآمد و اخلاق مدار باشد.
قائمی با بیان اینکه این مجموعه در مباحث فرهنگی جدی و فعال است، ابراز کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور ویژه دانشجویان در طول سال یکی از اقدامات فرهنگی این دانشگاه است.
وی اشاره‌ای به اردوهای جهادی دانشجویان داشت و اضافه کرد: در ایام مختلف سال؛ مجموعه دانشگاه آزاد همدان با حضور در مناطق محروم و حاشیه شهر اقدام به فعالیت‌های خدماتی و عمرانی و اجتماعی می‌کنند.
وی بیان کرد: برگزاری یادواره شهدا یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی دانشگاه است که به صورت ثابت در آذر ماه هر سال برگزار می‌شود که امسال شاهد حضور ۲ هزار دانشجو در این برنامه بودیم. 
قائمی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های این مجموعه اجرای طرح حیات طیبه در قالب برگزاری دوره‌های بصیرتی است که امسال ۴۰۰ نفر از دانشجویان سراسر کشور در اجرای این طرح در این دانشگاه حاضر شدند.
وی ادامه داد: دانشگاه توجه ویژه‌ای به برنامه‌های فرهنگی داشته و امکانات بسیاری را به این حوزه اختصاص داده است.
قائمی گفت: تامین امکانات ورزشی و تعیین محل اسکان برای ورزشکاران در راستای برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در سطوح استانی و ملی از دیگر برنامه‌های این مجموعه علمی است.
وی عنوان کرد: در این دانشگاه 17 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند که سهم دانشگاه واحد همدان، 10 هزار دانشجو است.
قائمی ادامه داد: در دانشگاه‌های استان همدان، 700 دانشجو دکتری، 2 هزار و 800 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ما بقی در مقطع کارشناسی و کاردانی در 531 رشته مشغول به تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه آزاد همدان با بیان اینکه این دانشگاه دارای 4 واحد و 8 مرکز است گفت: 24 رشته در مقطع دکتری، 115 رشته در مقطع ارشد ، 211 رشته در مقطع کارشناسی و 183 رشته در مقطع کاردانی برای دانشجویان دانشگاه آزاد همدان طراحی شده است.
وی ادامه داد: جمعیت دانشجویان ورودی در دانشگاه آزاد نسبت به 5 سال قبل، کاهش 30 درصدی نشان می‌دهد عنوان کرد: این کاهش جمعیت در دانشجویان این دانشگاه امری ملی بوده که ناشی از کاهش جمعیت دانش آموزان است.
قائمی ادامه داد: با وجود کاهش جمعیت دانشجویان دانشگاه آزاد، این دانشگاه امسال نسبت به سال گذشته رشد 14 درصدی در جذب دانشجو داشته است و می توان به جرئت گفت که دیگر روند نزولی در جمعیت دانشجویی این دانشگاه نخواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد دارای ظرفیت و نیرو انسانی خوبی است گفت : هزار پرسنل، 6 هزار کارمند، 400 استاد عضو هئیت علمی در این دانشگاه مشغول به ارائه خدمات هستند.
قائمی ادامه داد: در این دانشگاه، 2 هزار و 500 دانشجو از خانواده شاهد و ایثارگر مشغول به تحصیل هستند که شهریه و هزینه‌های تحصیل آنها را اداره بنیاد شهید متقبل شده و پرداخت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه ارتباط صنعت با دانشگاه باید بیش از پیش تقویت شود گفت: در این راستا دانشگاه آزاد طی طرحی، اساتید خود را موظف کرده تا بخشی از وقت خود را در کارخانه‌ها و به بخش صنعت اختصاص دهند تا ارتباطی عمیق بین این دو مجموعه به وجود آید.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود از مهر ماه سال آینده دانشجو خارجی در این دانشگاه جذب شود گفت: طی برنامه ریزی‌ و صحبت‌های انجام شده مراحل اولیه جهت جذب دانشجوی خازجی از کشور‌های عرب زبان برای نخستین بار توسط این مجموعه در حال انجام است.
قائمی اشاره ای به ارائه تسهیلات مالی به دانشجویان دانشگاه داشت و ابراز کرد: در سال 98، از منبع داخلی دانشگاه 17.5 میلیارد تومان تسهیلات به دانشجویان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: از محل تفاهم نامه دانشگاه با بانک‌های رسالت، مهر و ملی حدود 3 میلیارد تومان و از محل تسهیلات وزارت علوم نیز 500 میلیون تومان وام به صورت قرض‌الحسنه به دانشجویان اعطا شده است.
قائمی گفت: این دانشگاه توانسته موافقت راه اندازی رشته پزشکی برای نخستین بار در مجموعه خود را قراهم کند، این گام مهم با توجه به وجود ظرفیت‌ها و امکانات رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی این دانشگاه و برای پاسخگویی به درخواست‌های دانش‌آموزان رشته علوم تجربی استان برداشته شد.
وی از شروع حدود یکصد دوره مهارتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان همزمان با ترم جدید در بهمن‌ماه خبر داد گفت: امکان تحصیل همزمان دو رشته نزدیک به هم نیز در این دانشگاه فراهم شده است
قائمی از فعالیت سه مرکز تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان در سال جاری خبر داد و گفت: اختراعات و اکتشافات خوبی در دانشگاه آزاد داشته ایم که می‌توان به کیت تشخیص تب کریمه کنگو، واکسن نیوکاسل و کیت تشخیص ویروس پاپیلومای انسانی اشاره کرد.
وی اشاره‌ای به طرح‌های پژوهشی دانشگاه داشت و عنوان کرد: ۱۴ طرح پژوهشی با شرکت‌ نفت، شهرداری، و... در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha