نام‌گذاری مدرسه سجادیه تویسرکان به نام سردار شهید سلیمانی
کد خبر: 3873320
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳

نام‌گذاری مدرسه سجادیه تویسرکان به نام سردار شهید سلیمانی

گروه فرهنگی ـ رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان تویسرکان با بیان اینکه تویسرکان نخستین شهرستان استان در نام‌گذاری مدرسه بنام شهید سلیمانی است، گفت: مدرسه سجادیه تویسرکان به نام سردار شهید سلیمانی تغییر نام داد.

نام‌گذاری مدرسه سجادیه تویسرکان به نام سردار شهید سلیمانیجواد اسدبیگی رئیس اداره اموزش و پرورش تویسرکان، در گفت وگو با ایکنا همدان، ضمن اعلام نام‌گذاری یکی از مدارس شهرستان بنام سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: پس از شهادت سردار که در روز جمعه اتفاق افتاد بلافاصله در روز شنبه جلسه‌ای در شورای معاونین برگزار شد که در این جلسه مدارس شهرستان رصد شده و مدرسه مناسب برای نامگذاری به نام این سردار بزرگ انتخاب شود.
وی ادامه داد: در صبح یکشنبه طرح‌ها و نام مدارس به جلسه معرفی شد و تاکید شد که این مدرسه در داخل شهر و در مسیر رفت و آمد همگان باشد لذا مناسب‌ترین مدرسه واقع در میدان فرشید به نام مدرسه سجادیه انتخاب شد.
اسدبیگی با بیان اینکه مدرسه سجادیه یک مدرسه ۱۲ کلاسه و از بزرگترین مدارس شهرستان است، گفت: این مدرسه که یکی از چند مدرسه بزرگ تویسرکان است، ظرفیت ۱۸ کلاس دارد اما به نام ۱۲ کلاس خوانده می‌شود.
وی با بیان اینکه مدرسه سجادیه تویسرکان اولین مدرسه در استان بود که به نام سردارسلیمانی نام‌گذاری شد، تصریح کرد: مدرسه دخترانه سجادیه در مقطع متوسطه اول با ۲۵۹ دانش‌آموز یکی از مدارس دولتی شهرستان است.
وی سردار سلیمانی را نماد مقاومت و نماد یک سرباز واقعی اسلامی دانست و افزود: در جای جای ایران اعم از زن و مرد و پیر و جوان در تشییع جنازه ایشان شرکت کرده و حتی در شهرهایی که پیکر مطهر ایشان تشییع نشد همه مردم حضور داشتند.

گنجاندن زندگینامه سردار شهید سلیمانی در کتب درسی
رئیس آموزش و پرورش تویسرکان با اشاره به انگیزه این امر گفت: سردار سلیمانی محبوب همه مردم نه تنها در ایران بلکه همه کشورهای اسلامی بود و بالاخره کسی که در یک کشور و دیگر امت‌های اسلامی از قبیل عراق، سوریه، یمن و لبنان نماد مقاومت باشد ما وظیفه داریم که این نماد همیشه در چشم، فکر و جان مردم ساری و جاری باشد هرچند همیشه همین گونه است و خواهد بود اما با نامگذاری مدرسه به نام ایشان بیشتر یاد و خاطره این شهید بزرگوار در ذهن‌ها زنده خواهد ماند.
وی با بیان اینکه تمامی مدارس شهرستان به طور مجزا در فراخور توان خود مراسم یادبودی برای این شهید بزرگ برگزار کردند، ابراز کرد: اداره آموزش و پرورش نیز به طور مخصوص مراسم بزرگداشتی را برگزار کرد.
اسدبیگی در خصوص برنامه‌های پیشرو در جهت تبیین جایگاه و نقش سردار در مدارس گفت: قطعاً از این پس ما در مدارس رفتار ، منش، نگرش، کلام، برخورد، شیوه زندگی و شیوه فرزندپروری و نقش تربیتی در بین بسیجیان کشورهای اسلامی برای دانش آموزان استفاده می‌کنیم و راویان و همرزمان شهید و کسانی که زندگینامه ایشان را مطالعه کردند و معلمان در صف‌های صبحگاه و راهیان نور برای دانش‌آموزان صحبت‌های خواهند داشت و امیدواریم با مصوبه‌ای هم که مجلس داشت زندگینامه این شهید بزرگوار در کتاب‌های درسی آینده به طور حتم و یقین مورد تدریس قرار بگیرد.

انتهای پیام
captcha