برگزاری 19 محفل انس با قرآن با حضور 19 هزار دانش‌آموز در مدارس همدان
کد خبر: 3874553
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷

برگزاری 19 محفل انس با قرآن با حضور 19 هزار دانش‌آموز در مدارس همدان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: همزمان با ایام‌الله فجر 19 محفل انس با قرآن با حضور 19 هزار دانش آموز، اساتید، قاریان و حافظان قرآن کریم و... در مدارس استان برگزار می‌شود.

برگزاری 19 محفل انس با قرآن با حضور 19 هزار دانش‌آموز در مدارس همدانمحمد پورداود، مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این مجموعه همزمان با ایام‌الله دهه فجر، برنامه‌های مختلفی در دستور کار خود دارد.
وی با اشاره به اینکه همزمان با اولین روز از دهه فجر زنگ انقلاب 2 هزار و 558 مدرسه به صدا درخواهد آمد، افزود: زنگ انقلاب به صورت نمادین در دو مدرسه شهری و روستایی شهرستان، مناطق و در دو مدرسه شهری و روستایی همدان به صدا درمی‌آید.
مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه در مجموع در 34 مدرسه به صورت نمادین زنگ انقلاب به صدا درخواهد آمد، اضافه کرد: زنگ انقلاب در همدان، 12 بهمن ماه ساعت 9:30 صبح در دو مدرسه ریحانه‌النبی(س) و مدرسه روستایی امزاجرد به صدا در می‌آید.
پورداود با بیان اینکه دیدار با خانواده معظم شهدا جانبازان و ایثارگران یکی دیگر از برنامه‌های آموزش و پرورش است، ابراز کرد: همزمان با ایام الله دهه فجر 100 دیدار و سرکشی از خانواده شهدا را در دستور کار خود دارد.
وی از برگزاری نشست‌های سیاسی با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی، بصیرت افزایی و ... با تاکید بر توصیه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر امید و نگاه خوشبینانه به آینده در سطح مدارس خبر داد.
پور داود ادامه داد: برگزاری جشن انقلاب، آذین‌بندی مدارس و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در میان کارکنان و دانش آموزان در بیش از 2 هزار و 558 آموزشگاه استان و حضور تشکل‌های دانش آموزی شورا، بسیج و انجمن‌های اسلامی در برنامه های مختلف دهه فجر در بیش از 2 هزار و 371 مدرسه از دیگر برنامه های این ایام است.

اجرای سرود 1357 نفری
مدیر کل آموزش و پروش استان همدان گفت: اجرای سرود «1357 همسرایان فجر» به صورت متمرکز در مرکز استان و اجرای آن در روز 22 بهمن در شهرستان‌ها و مناطق و برگزاری 380 نشست‌ با تأکید بر اقتدار نظام جمهوری اسلامی در تمامی صحنه‌های علمی، فرهنگی و... در مناطق 19 گانه از دیگر برنامه های دهه فجر است.
پور داود از غبار روبی و عطرافشانی گلزار شهدا روز پنجشنبه 17 بهمن ماه درسطح استان، برگزاری نمایشگاه آثار دانش آموزان با موضوع انقلاب از قبیل عکس، پوستر، فیلم، روزنامه دیواری، نقاشی خوشنویسی و ... در 2 هزار و 558 مدرسه خبر داد.
وی عنوان کرد: اعزام راویان انقلاب به مدارس و بیان خاطرات پیروزی انقلاب و تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی برای دانش‌آموزان، برگزاری نمایشگاه کتاب در 2 هزار و 558 مدرسه، و حضور پر شور دانش‌آموزان در راهپیمایی 22 بهمن مرکز استان و مناطق 19 گانه از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.
پورداود از برگزاری محافل انس با قرآن همزمان دهه فجر خبر داد و ابراز کرد: همزمان با ایام‌الله فجر 19 محفل انس با قرآن با حضور 19 هزار دانش آموز و اساتید، قاریان و حافظان قرآن کریم و... مدارس استان برگزار می‌شود.
این مقام مسئول گفت: برگزاری اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات «فرهنگی هنری» و نوزدهمین دوره فراخوان ملی «پرسش مهر» با حضور هزار و 233 نفر از مجموعه فرهنگی استان و برگزاری یادواره شهدای دانش آموز (لاله‌های روشن) در 16 بهمن ماه به صورت متمرکز در هر شهرستان، منطقه و ناحیه، یک یادواره از دیگر برنامه‌های این ایام است.

اجرای طرح «یاری‌گران زندگی»
وی ادامه داد: اختتامیه مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآنی و فرهنگی هنری دانش آموزی در ایام الله دهه فجر با حضور 5 هزار و 200 نفر از دانش آموزان در مسابقات فرهنگی هنری و 30 هزار از دانش آموزان در مسابقات قرآنی برگزار می‌شود.
پور داود ادامه داد: برگزاری همایش مدیران مدارس و مربیان پرورشی جهت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و بهره مندی از افراد صاحب نظر در این حوزه در سطح شهرستان‌ها و مناطق و نواحی و برپایی نمایشگاهی از آثار دانش آموزان با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی اعم از عکس، پوستر، فیلم، روزنامه دیواری، نقاشی و خوشنویسی از دیگر برنامه‌های این مجموعه در این ایام است.
وی گفت: برنامه‌ریزی جهت برگزاری همایش فاطمیون با حضور 25 هزار دانش آموز، توزیع 12 هزار جلد کتاب به صورت رایگان با اولویت مناطق محروم درایام دهه مبارک فجر و افتتاح میز نماد ( نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) از دیگر برنامه‌های این ایام است.
پورداود گفت: اجرای طرح «یاری‌گران زندگی» با محوریت پیشگیری از اعتیاد در تمام کانون‌های فرهنگی تربیتی استان از دیگر برنامه‌های این مجموعه است که این طرح با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 550 میلیون ریال برای 45 هزار و 600 نفر از دانش آموزان همزمان با ایام‌الله دهه فجر اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha