هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در کاشمر برگزار شد
کد خبر: 3875383
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
با حضور ۷۴۳ نفر؛

هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در کاشمر برگزار شد

گروه شهرستان‌ها ــ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر گفت: همزمان با سراسر کشور، صبح امروز، 11 بهمن ماه با حضور ۷۴۳ نفر هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم در کاشمر برگزار شد.

هجدهمین آزمون سراسری قرآن کریم با حضور 743 نفر در کاشمر برگزار شدعلی توکلی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر، در حاشیه برگزاری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در کاشمر، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی ، اظهار کرد: امروز، 11 بهمن‌ماه شاهد برگزاری آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن در امامزاده سید حمزه(ع) شهرستان کاشمر بودیم.

وی افزود: در این دوره از مسابقات 743 نفر از قرآن‌آموزان مؤسسات قرآن و عترت سطح شهرستان که 617 نفر زن و 126 نفر مرد بودند، شرکت داشتند که در دو نوبت در رشته‌های حفظ 5 جزء اول و آخر قرآن کریم، حفظ 10، 15، 20، 25 و 30 جزء، حفظ کل قرآن کریم، تفسیر سوره بقره، ترجمه و درک معانی سوره بقره، حفظ و ترجمه نهج البلاغه، حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‎های امام سجاد(ع)، به رقابت پرداختند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر عنوان کرد: آزمون به صورت سراسری و همزمان با سراسر کشور در کاشمر هم برگزار گردید و سوالات نیز به صورت متمرکز از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده و به شهرستان ارسال گردیده است.

وی تصریح کرد: براساس رشته‎های مختلف مدت زمان آزمون بین 60 تا 80 دقیقه متغیر بوده است، در نوبت اول که مربوط به رشته‎های حفظ بود 455 نفر خانم و 103 نفر مرد و در آزمون نوبت دوم که مربوط به رشته‌های ترجمه و مفاهیم بود 154 نفر خانم و 21 نفر مرد در آزمون شرکت داشتند.

توکلی بیان کرد: برای قرآن‌آموزانی که حائز رتبه برتر شوند، گواهینامه‎های حفظ و ترجمه مفاهیم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطاء خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر ادامه داد: با توجه به پیشینه فرهنگی و قرآنی شهرستان کاشمر در استان از نظر تعداد قرآن‌آموزان رتبه دوم و در بین شهرستان‌های استان نیز بیشترین شرکت‌کنندگان در آزمون مربوط به این شهرستان است.

وی بیان کرد: اکنون 5 موسسه قرآن و عترت در سطح شهرستان فعال هستند که در سطح استان نیز جزء موسسات برتر محسوب می‎شوند و در طول سال فعالیت‎های قرآنی متنوعی را در رشته‎های مختلف انجام می‌دهند.

در حاشیه این آزمون بهنام اسفندیاری که در رشته حفظ جزء 30 شرکت کرده بود با مطلوب ارزیابی کردن سطح مسابقات به ایکنا گفت: فکر نمی‎کردم شاهد حضور این تعداد در مسابقات باشم.

وی با مطلوب ارزیابی کردن مکان برگزاری مسابقات، بیان کرد: امیدوارم هر سال قرآن‌آموزان بیشتری در این مسابقات شرکت کنند و شاهد ارتقاء آن‌ها باشم.

اسفندیاری ادامه داد: قطعأ اگر حفاظ در طول سال و قبل از مسابقات به مطالعه بیشتری بپردازند، نتیجه بهتری می‎گیرند، امیدوارم در این راه قرآنی عامل به قرآن باشیم.

علی ایزدپناه که در رشته حفظ جزء اول در مسابقات شرکت کرده بود نیز در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: سطح سوالات خوب بود و خوشبختانه استقبال زیادی از این دوره مسابقات شده است.

وی افزود: قطعأ شرکت در مسابقات مسیر پیشرفت را برای قرآن‌آموزان هموارتر می‏‌کند و خوشبختانه سطح مسابقات هم هرسال رو به ارتقاء است.

انتهای پیام
captcha