آغاز هفته قرآن و عترت در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3876109
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

آغاز هفته قرآن و عترت در سیستان‌وبلوچستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌‌کل ارشاد سیستان‌وبلوچستان گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر، سومین دوره هفته قرآن و عترت از فردا در این استان آغاز می‌شود.

عباس شهرکی، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر، سومین دوره هفته قرآن و عترت از فردا سه‌شنبه، 15 بهمن‌ماه در استان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای برنامه‌ها و اینکه داوران در این هفته مشغله بیشتری دارند، مسابقات قرآنی زودتر از آغاز هفته قرآن و عترت، طی هفته گذشته در رشته‌های حفظ، قرائت و مفاهیم برگزار شد و در آن بیش از 400 شرکت‌کننده با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مسئول دفتر قرآن و عترت ارشاد استان بیان کرد: هفته قرآن و عترت که از پنج سال پیش آغاز شد و هر دو سال برگزار می‌شود، در واقع تلفیقی از برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و هنری است.

وی با اشاره به این‌که ویژه‌برنامه‌های این هفته تا 26 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت، افزود: آزمون سراسری حفظ قرآن با حضور دو هزار شرکت‌کننده و همچنین کرسی تلاوت قرآن با حضور قاری بین‌المللی اکبر توپ‌چی در این هفته برگزار خواهد شد.

شهرکی اظهار کرد: برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی شامل عکس، نقاشی و خوشنویسی در روزهای 23 و 24 بهمن در چابهار، برپایی جشنواره فیلم و فیلم‌نامه‌نویسی قرآنی در روزهای 25 و 26 بهمن‌ماه در سراوان و کارگاه ایده‌پردازی‌های قرآن در چابهار از دیگر برنامه‌های هفته قرآن و عترت است.

مسئول دفتر قرآن و عترت ارشاد استان گفت: در این ایام همچنین 10 گروه نمایشی در قالب جشنواره تئاتر خیابانی با موضوعات قرآنی و مذهبی در سرتاسر شهرستان‌های استان به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha