برگزاری «آزمون جامع حـافظان قرآن کریم ناجا» در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3876244
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵

برگزاری «آزمون جامع حـافظان قرآن کریم ناجا» در چهارمحال‌وبختیاری

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس عقیدتی، سیاسی فرماندهی انتظامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: «آزمون جامع حـافظان قرآن کریم ناجا» همزمان با سراسر کشور در عقیدتی سیاسی استان از 1 تا 16 بهمن‌ماه در حال برگزاری است.

حجت الاسلام‌والمسلمین عباس دهقان، رئیس عقدیتی سیاسی فرماندهی انتظامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه آزمون جامع حافظان قرآن کریم ناجا از ابتدای بهمن تا 15 اسفندماه در کل کشوربرگزار می‌شود، گفت: این آزمون همزمان با سراسر کشور در عقیدتی سیاسی استان و از تاریخ 1 تا 16 بهمن در استان در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: این آزمون از ابتدای بهمن‌ماه، هر روز در یک شهرستان از جمله بن، سامان، بروجن، کیار و کوهرنگ برگزار شد، از روز گذشته نیز این آزمون در شهرستان شهرکرد در حال برگزاری است، همچنین فردا 15 بهمن‌ماه  آزمون حفظ در شهرکرد ویژه ستاد نیروی انتظامی، پلیس‌های تخصصی و یگان ویژه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام دهقان در رابطه با شرایط داوری آزمون حفظ، بیان کرد: همه ساله دو نفر به عنوان داور در این آزمون حضور پیدا می‌کنند که یکی از داوران از داخل استان و توسط اداره‌کل تبلیغات اسلامی و دیگری از سوی سازمان تبلیغات اسلامی کشور انتخاب می‌شوند.

وی افزود: میثم امیدیان، حافظ کل قرآن کریم، به عنوان داور استانی این آزمون معرفی شده است، ضمن اینکه داور معرفی شده از سوی سازمان تبلیغات اسلامی کشور استاد «حمزه عوده‌زاده» قاری بین‌الملی است که از روز اول آزمون در همه شهرستان‌ها بر روند اجرای آزمون نظارت دارد.

رئیس عقدیتی، سیاسی فرماندهی انتظامی استان اظهار کرد: امتیاز کل قبولی شرکت‌کنندگان 200 است و افرادی که از امتیاز 150 به بالا را کسب کنند، جزو برگزیدگان این آزمون معرفی می‌شود.

حجت‌الاسلام دهقان تصریح کرد: تا کنون 370 نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند و اسامی 112 نفر به عنوان پذیرفته‌گان اعلام شده است که این رقم نسبت به سال گذشته رشد را نشان می‌دهد.

وی در رابطه با علت استقبال از آزمون حفظ سال جاری، گفت: در سال جاری، به رشته حفظ تنوع بیشتری داده شده و جزءهای بیشتری در آزمون لحاظ شده‌اند، همچنین شرکت‌کنندگان محدودیت‌های گذشته را در انتخاب جزء‌ امتحانی ندارند.

رئیس عقیدتی، سیاسی فرماندهی انتظامی استان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اختیاری یا اجباری بودن آزمون برای کارمندان نیروی انتظامی، بیان کرد: شرکت در آزمون‌ قرآن اختیاری است، البته برای این آزمون در شهرستان‌ها نسبت به جمعیت هر شهرستان سهمیه مشخص شده است که خوشبختانه میزان شرکت و قبولی‌ها بیشتر از سهمیه تعیین شده بود.

وی در پایان گفت: شهرستان اردل طی دو سال پی‌درپی بیشترین درصد قبولی در این آزمون را داشت و به عنوان شهرستان برتر اعلام شد، شهرستان برتر سال جاری نیز پس از پایان آزمون اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha