استقبال مطلوب از «آزمون جامع حافظان قرآن ناجا» در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3876266
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
عوده‌زاده خبر داد:

استقبال مطلوب از «آزمون جامع حافظان قرآن ناجا» در چهارمحال‌وبختیاری

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ قاری بین‌المللی و ناظر آزمون جامع حافظان قرآن ناجا در چهارمحال‌وبختیاری گفت: استقبال از این آزمون در این استان بسیار مطلوب بود، ضمن اینکه پیش از برگزاری آزمون، کلاس‌های آموزشی برای کارکنان و خانواد‌ه‌هایشان برگزار و تبلیغات نیز به‌صورت گسترده انجام شد.

استقبال مطلوب از «آزمون جامع حافظان قرآن ناجا» در چهارمحال‌وبختیاری

حمزه عوده‌زاده، قاری بین‌المللی و ناظر کشوری آزمون جامع حافظان ناجا که امروز مهمان دفتر خبرگزاری ایکنا در چهارمحال‌وبختیاری بود در ارزیابی شیوه برگزاری این آزمون، بیان کرد: ملاک و اولویت برای شرکت در این آزمون، حفظ قرآن است و صوت و لحن شرکت‌کنندگان نیز در سطح متوسط ارزیابی می‌شود و نیازی به تخصصی بودن نیست.

وی با اشاره به اینکه آزمون سراسری حفظ قرآن ناجا، تنها طرحی است که در نهادهای کشور اجرا می‌شود، ادامه داد: تربیت کارمندان قرآنی در نیروی انتظامی و نیز تربیت مدرس و فعال قرآنی از میان نیروهای ناجا از جمله اهداف برگزاری این طرح است.

عوده‌زاده اظهار کرد: این طرح تنها مخصوص نیروهای کادر و کارمندان نیست بلکه خانواده‌ها و فرزندان کارمندان نیز برای شرکت در آزمون دعوت شده‌اند که کارکنان در صورت کسب موفقیت، از امتیازات ویژه و خانواده‌ها نیز از هدایای نقدی بهرمنده می‌شوند.

ناظر معرفی شده از سوی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا کشور در رابطه با نحوه اجرای آزمون در استان گفت: استقبال از این آزمون در چهارمحال‌وبختیاری بسیار خوب بود، ضمن اینکه پیش از برگزاری آزمون در این استان کلاس‌های آموزشی برای کارکنان و خانواد‌ه‌هایشان برگزار و تبلیغات نیز به‌صورت گسترده انجام شد که این فعالیت‌های زیرساختی سبب استقبال خوب نیروهای ناجای این استان از آزمون سراسری حفظ قرآن کریم بود.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های ریاست عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سامان‌بخشی این حرکت، ادامه داد: این طرح از سال ۸۹ در سراسر کشور اجرا شده است، 60 درصد از کارمندان نیروی انتظامی کشور اگر حافظ نباشند، از توان روخوانی و روان‌خونی خوبی بهره‌مند هستند، همچنین طرح‌های روخوانی و روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، تدریس رشته‌های قرآنی مختلف در کلانتری‌ها، مسابقه نور در خانه میان خانواده‌ها، کلاس‌ها و آزمون‌های مفاهیم و تفسیر و ... از جمله فعالیت‌های قرآنی ادارات ناجا در سطح کشور است.

عوده‌زاده در پایان گفت: همه مؤلفه‌های لازم برای تربیت کارمند قرآنی در این دستگاه وجود دارد و حرکت گام به گام به سمت جلو و تربیت نیروهای حافظ کل قرآن کریم در نیروهای انتظامی و حتی نیروهای مسلح مشاهده می‌شود تا در تحقق خواسته مقام معظم رهبری که تربیت 10 میلیون حافظ کل قرآن کریم است، قدمی برداشته شود.

انتهای پیام
captcha