مشاركت هزاران نفر در آزمون‌های قرآنی؛ مصداق رویش‌های انقلاب
کد خبر: 3876455
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
فقهی‌زاده بیان کرد:

مشاركت هزاران نفر در آزمون‌های قرآنی؛ مصداق رویش‌های انقلاب

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه قرآن كریم جزو‌ اصلی‌ترین مبانی فرهنگی و حركتی جنبش عظیم انقلاب اسلامی، مشاركت هزاران نفر از افراد از سراسر كشور هر ساله در آزمون‌های قرآنی را مصداق رویش‌های انقلاب دانست.

عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن چهل و یكمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نقش جلسات قرآنی را در این پیروزی و رویش‌های انقلاب یادآور شد.
وی افزود: بدون شك قرآن كریم، جزو اصلی‌ترین مبانی فرهنگی و حركتی جنبش عظیم انقلاب اسلامی است و همین مبنای بزرگ فكری، فرهنگی و حركتی است یعنی در عرصه اقدام همچنان بزرگ‌ترین مبنای رویش‌های جدید خواهد بود.
فقهی‌زاده، نمونه این مسئله را آزمون سراسری حفظ و قرآن دانست كه در آن هر ساله هزاران نفر از سراسر كشور در این فعالیت قرآنی مشاركت می‌كنند و ادامه داد: امسال مشاهده كردیم كه بیش از 120 هزار نفر از سراسر كشور در این آزمون قرآنی شركت كردند و مسلماً روی آوردن این تعداد افراد به آیات وحی و به تبع آن فرهنگ قرآن كریم، از رویش‌های انقلاب است.

بسیاری از قرآنیان، حاصل رویش‌های جدید انقلاب هستند
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینكه بسیاری از قرآنیان حاصل رویش‌های جدید انقلاب اسلامی است، گفت: همه ساله برنامه‌هایی را در سطح ملی و بین‌المللی اجرا می‌كنیم. بخش‌هایی از برنامه‌های كلان ما معطوف به حوزه معارف قرآنی است.
وی در پاسخ به اینكه آیا در ایام دهه فجر برنامه خاصی از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اجرا می‌شود، گفت: اختصاصاً برنامه خاصی برای این ایام در نظر نگرفته‌ایم ولی در حوزه برنامه‌ریزی گسترده ما بخش قرآن و عترت حضور جدی دارد.

خراسان شمالی؛ میزبان همایش ملی سبك زندگی اسلامی
فقهی‌زاده با بیان اینكه در حوزه نماز، تجلیل از مفاهیم ایثار و شهادت و استكبارستیزی، اخلاق، معنویت و سبك زندگی اسلامی اقداماتی در دستور كار داشته و داریم، گفت: به یاری خدا در سال آینده در یكی از استان‌ها همایش اختصاصی سبك زندگی بر پایه معارف قرآن و عترت برگزار خواهد شد كه به احتمال زیاد میزبان آن استان خراسان شمالی است.

انتهای پیام
captcha