راهیابی 40 نفر از دانش‌آموزان همدانی به مسابقات فرهنگی و هنری
کد خبر: 3877882
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

راهیابی 40 نفر از دانش‌آموزان همدانی به مسابقات فرهنگی و هنری

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: برگزیدگان مرحله استانی، 1103 نفر بودند که از این تعداد 40 نفر به مرحله کشوری این دور از مسابقات راه یافتند.

راهیابی 40 نفر از دانش‌آموزان همدانی به مسابقات فرهنگی و هنریبه گزارش ایکنا از همدان، یوسف سعیدی، معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان، امروز 21 بهمن ماه در اختتامیه سی‌وهفتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری و نوزدهمین فراخوان ملی پرسش مهر اظهار کرد: این مسابقات میدانی برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان است.
معاون پرورشی آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه برای برگزاری این دور از مسابقات 120 میلیون تومان هزینه شده است، گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی هنری تأکیدی بر توانمند‌ی‌های شما دانش آموزان است.
وی با بیان اینکه برخی دانش آموزان تصمیم دارند زندگی حرفه‌ای خود را بر مبنای فعالیت‌های هنری قرار دهند، افزود: در این میان ما باید زمینه را برای آنها فراهم کنیم که آنچه به این مهم کمک می‌کند برگزاری همین مسابقات فرهنگی و هنری است.
سعیدی ادامه داد: این مسابقات موجب رشد و اعتلای دانش آموزان می‌شود، به عبارتی این مسابقه تربیتی با ایجاد انگیزه مضاعف موجب شکوفایی استعدادهای فرهنگی، هنری دانش‌آموزان می‌شود.
معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان ادامه داد: رشد، پرورش و هدایت استعداد‌های بالقوه، افزایش تعامل، همدلی و مشارکت، توسعه علوم وفنون و ایجاد زمینه دوستی و تعهد سیاسی و اجتماعی در میان دانش آموزان از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.
وی اظهار کرد: مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزی، شاه کلید مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، اگر ما به دنبال کاهش آسیب در میان دانش آموزان و نوجوانان خود هستیم باید در زمینه‌های قرآن و عترت و مسابقات فرهنگی و ورزشی هزینه و ورود جدی داشته باشیم.
سعیدی با اشاره به اینکه سالم‌ترین و فعال‌ترین فضای رشد دانش آموزان در همین زمینه‌ها است گفت: اگر ما بتوانیم در جذب دانش آموزان در حوزه‌های قرآنی، دینی، فرهنگی و ورزشی به خوبی وارد شویم شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان نوجوانان خواهیم بود.
معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: در مرحله آموزشگاهی سی و هفتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزی، 136 هزار و 640 نفر به صورت گروهی و 3 هزار و 700 نفر به صورت انفرادی شرکت داشتند.
وی با بیان اینکه جمعا 173 هزاز و 640 نفر از دانش آموزان در این دور از مسابقات شرکت داشتند ادامه داد: از این تعداد 5 هزار و 200 نفر در 70 رشته به مرحله منطقه‌ای راه یافتند که از آنها نیز هزار و 30 نفر موفق حضور در مرحله استانی شدند.
سعیدی عنوان کرد: برگزیدگان مرحله استانی، 1103 نفر بودند که 641 نفر از آنها را دختران و 442 نفر را پسران تشکیل می‌دادند، از این تعداد نیز 40 نفر به تفکیک 27 دختر و 13 پسر به مرحله کشوری راه یافتند.
سعیدی اشاره به ای نوزدهمین فراخوان ملی پرسش مهر داشت و افزود: در این فراخوان نیز 3 هزار و 700 نفر از دانش آموزان و فرهنگیان ثبت نام داشتند که 767 نفر از آنان به مرحله استانی راه یافتند.
معاون پرورشی آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: سومین جشنواره دانایی و توانایی نیز با شرکت 5 هزار و400 دانش آموز برگزار شد که از این تعداد 678 نفر به مرحله منطقه ای راه یافتند.
وی ادامه داد: ازمیان 678 شرکت کننده مرحله منطقه‌ای، 152 نفر به مرحله استانی راه یافتندکه ازاین تعداد نیز 10 نفر موفق حضور در مسابقات مرحله کشوری شدند.

انتهای پیام
captcha