آغازثبت‌نام مرحله دانشگاهی جشنواره قرآن و عترت هدهد در همدان
کد خبر: 3878886
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰

آغازثبت‌نام مرحله دانشگاهی جشنواره قرآن و عترت هدهد در همدان

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ثبت نام مرحله دانشگاهی بیست و پنجمین جشنواره قرآنی هدهد دانشگاهیان وزارت بهداشت در همدان از ایام‌الله دهه فجر آغاز شده و تا پایان اسفندماه ادامه دارد.

آغازثبت‌نام مرحله دانشگاهی جشنواره قرآن و عترت هدهد در همدانزهرا اصغری، معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: ثبت‌نام مرحله دانشگاهی بیست و پنجمین جشنواره قرآنی هدهد دانشگاهیان وزارت بهداشت آغاز شد.
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه این دور از جشنواره، در سه بخش دانشجویی، اساتید و کارکنان برگزار خواهد شد، افزود: بیست و پنجمین جشنواره قرآنی هدهد دانشگاهیان وزارت بهداشت در 8 بخش و 55 رشته برگزار می‌شود .
اصغری اضافه کرد: این جشنواره در بخش‌های آوایی (با 10 رشته)؛ معارفی (10 رشته)، پژوهشی( 4 رشته)، فناوری(3 رشته)، ادبی (5 رشته)، هنری ( 12 رشته)، تیمی (2 رشته) و بخش ویژه (با 5 رشته) برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بخش تیمی سال گذشته برای نخستین بار به جشنواره قرآنی اضافه شده است گفت: امسال بخش پژوهشی نیز به به این حوزه، اضافه شده است که دانشجویان در یک تیم علاوه بر رشته‌های حفظ و قرائت، در بخش پژوهش (ارائه مقاله) نیز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.
اصغری با اشاره به اینکه امسال، «بخش ویژه با محوریت سردار سلیمانی» به رشته و بخش‌های جشنواره اضافه شده است گفت: این بخش ویژه عموم بوده و علاوه بر دانشجویان آحاد مردم نیز می‌توانند در رشته‌های شعر، داستان، کلیپ، قطعه ادبی و ... با موضوع سردار سلیمانی در این جشنواره شرکت کنند.
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: اول تا سوم بهمن ماه سال جاری، از سامانه و آئین نامه بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در کرمان در جوار مزار مطهر سردار سلیمانی رونمایی شد.
وی با بیان اینکه ثبت نام در همدان از ایام‌الله دهه فجر آغاز شده و تا آخر اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت گفت: علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره http://quran.behdasht.gov.ir مراجعه و یا با مراجعه حضوری به کانون قرآن و عترت دانشگاه در این جشنواره ثبت نام کنند.
اصغری عنوان کرد: در راستای تبلیغات و جذب هر چه بیشتر دانشجویان به حضور در این دور از جشنواره، از روز شنبه 26 بهمن ماه همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) به مدت 10 روز، غرفه‌های ثبت نام بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت در سطح دانشگاه علوم پزشکی همدان فعال خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه مرحله آموزشگاهی، بیست و پنجمین جشنواره قرآنی هدهد دانشگاهیان وزارت بهداشت اردیبهشت ماه برگزار می‌شود گفت: با گذشت 10 روز از ثبت نام در این دور از جشنواره، دانشگاه علوم پژشکی استان همدان پس از کرمان و اصفهان در رتبه سوم با بیشترین آمار ثبت نامی قرار گرفته است.
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: امسال، نام «هدهد» به ابتکار استان همدان به عنوان، بیست و پنجمین جشنواره قرآنی وزارت بهداشت اضافه شده است.
وی گفت: در بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد نماد «هدهد» با بهره‌گیری ازداستان حضرت سلیمان(ع) در قرآن، بروی تندیس‌های این جشنواره هک شده بود که همان باعث شد تا نام هدهد برای همیشه به عنوان جشنواره اضافه شود.
اصغری یادآور شد: در بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد، استان همدان توانست با کسب ۱۳ رتبه برتر در مقام ۱۳ کشور قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha