برگزاری همایش رأی اولی‌ها در همدان
کد خبر: 3879988
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳

برگزاری همایش رأی اولی‌ها در همدان

همایش رأی اولی‌ها با حضور پرشور دانش‌آموزان در شهرستان‌ها، نواحی و مناطق استان همدان برگزار شد.

برگزاری همایش رأی اولی‌ها در همدانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش همدان، این همایش در همدان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان با شکوه خاصی برگزار شد.
دانش آموزان شرکت کننده در همایش رأی اولی ها با تأکید بر پایبندی بر انقلاب و نظام اسلامی، آمادگی خود را برای حضور باشکوه و مشارکت حداکثری در انتخابات اعلام کردند.
گفتنی است در انتخابات امسال بیش از 10 هزار و 300 دانش‌آموز رأی اولی در استان همدان شرکت خواهند کرد.
محمد پورداود در همایش بزرگ رأی اولی ها با بیان این که امروز فرهنگ عمومی ما به سمت یکی از رخداد های بزرگ کشور یعنی انتخابات مجلس یازدهم در حرکت است، اظهار کرد: شعار مهم ایران اسلامی در بهمن 57 استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود.
پورداود افزود: استقلال یعنی ما می خواهیم در ابعاد سیاسی، اقتصادی فرهنگی به خود متکی باشیم و نظام سلطه با این مسأله مشکل دارد.
وی با اشاره به پایه های مستحکم نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: جمهوریت یعنی تکیه بر آرای مردم و اسلامیت یعنی حکومتی که بر اساس آموزه های آیین وحیانی اسلام طراحی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در واقع نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالار دینی است که به صورت مرتب در این 41 سال بعد از انقلاب اسلامی هر ساله یک انتخابات داشته است.
پور داود با تأکید بر این‌که شرکت ما در انتخابات به معنای آن است که به سرنوشت خود و کشور خویش علاقه‌مندیم، خاطرنشان کرد: هر چه این مشارکت پررنگ‌تر باشد، ضریب امنیت ملی بالاتر خواهد رفت. وی انتخابات را جلوه‌ای از شورونشاط سیاسی و اجتماعی دانست و گفت: در انتخابات رقابت می‌شود اما بعدازآن بایستی رفاقت‌ها شکل بگیرد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان در ادامه با اشاره به این‌که در انتخابات مجلس یازدهم بیش از 10 هزار و 300 دانش‌آموز رأی اولی در استان همدان با شورونشاط شرکت خواهند نمود، خطاب به دانش آموزان گفت: شما عزیزان رأی اولی همان‌طور که یک جشن تکلیف عبادی برای ورود به نماز و عبادت داشته‌اید، یک جشن تکلیف سیاسی برای ورود به انتخابات دارید و با شرکت در انتخابات، جامعه‌پذیری سیاسی شما به منصه ظهور و بروز می‌رسد.

انتهای پیام
captcha