حضور بیش از ۶۸ هزار رأی اولی در لرستان
کد خبر: 3880197
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵

حضور بیش از ۶۸ هزار رأی اولی در لرستان

استاندار لرستان با اشاره به حضور ۶۸ هزار و ۴۳۸ رأی اولی در استان، گفت: مردم اخبار را از ستاد انتخابات، رسانه ملی و خبرنگاران دنبال کنند.

مردم اخبار انتخابات را از کانال‌های رسمی دنبال کنند/حضور 68 رای اولی در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان عصر پنج‌شنبه، یکم اسفند در جمع خبرنگاران با بیان این‌که امروز انتخابات مهم‌ترین موضوع دستور کار در کل کشور است، گفت: انتخابات مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش اعمال حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان است و مشارکت بالای مردم در این انتخابات بیان کننده این موضوع است.

وی با اشاره به این‌که مجلس مظهر و چکیده ملت بوده و معمولاً مهم‌ترین جلوه مردم‌سالاری که مطرح می‌شود در مجلس است، تصریح کرد: طبق بیانات امام خمینی(ره) مجلس خانه ملت است و نقش مهم ریل‌گذاری، سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری را برعهده دارد و بخش عمده آنچه که کشور در آینده پیشِ‌ رو دارد متوجه این است که نماینده مجلس چگونه قانون‌گذاری کند.

استاندار لرستان تأکید کرد: خود قانون به نوعی یک برنامه است، بنابراین مجلس از این حیث که قانون‌گذار بوده و بر مجریان آن نظارت می‌کند، مهم است از این جهت مشارکت مردم در انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است. کسانی که انتخاب می‌کنیم برای چهار سال نیست چون ممکن است قانونی را تصویب کنند که در 100 سال آینده نیز اجرا شود، بنابراین نوع نظرات، تفکر و توانمندی کسانی که قانون را تصویب کردند، در آن دیده می‌شود.

خادمی با اشاره به یان‌که ما امروز بنابر یک سری مسائل داخلی و بیشتر خارجی در شرایطی هستیم که حتماً باید مشارکت بالایی در این انتخابات به وجود بیاید، بیان کرد: این مشارکت پیام های خوبی به دشمنان مردم و نظام جمهوری اسلامی می‌دهد.

استاندار لرستان با بیان این‌که مردم با حضور خود نشان می‌دهند علی‌الرغم گلایه‌ها و اعتراضاتی که دارند به اصول، پایه‌ها و آنچه که در قانون اساسی است پایبندند، تصریح کرد:  مردم ولایی و غیور لرستان فردا با حضور خود پای صندوق‌های رأی این موضوع را نشان خواهند داد.

وی با اشاره به این‌که انتخابات یک کار چندین ماهه و حتی نزدیک به سال است، بیان کرد: مجموعه‌های زیادی در شکل‌گیری این فرآیند دخالت دارند و کارهایی که باید برای برگزاری انتخابات مناسب در استان آغاز کنیم طبق تقویم ستاد انتخابات انجام شده و مشارکت خوبی از حیث نامزدها وجود داشت. هر آنچه برای برگزاری انتخابات خوب لازم است در استان فراهم شده و مردم فردا این کار را تکمیل می‌کنند.

استاندار لرستان با اشاره به این‌که از کل جمعیت استان یک میلیون 480 هزار و 644 نفر واجد شرایط رأی دادن هستند، گفت: از این تعداد هفت میلیون و 419 هزار و 86 نفر مرد و هفت میلیون و 386 هزار و 58 نفر زن هستند و در کل استان68 هزار و 438 رأی اولی داریم.

وی با اشاره به این‌که لرستان همواره جزء استان‌هایی با مشارکت مطلوب بود و حدود 70 درصد به بالا در انتخابات بوده، اظهار کرد: این امر ریشه در علاقه‌مندی مردم به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی دارد که فردا تکرار خواهد شد.

خادمی با اشاره به این‌که در کل استان حدود یک هزار و 489 شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده، عنوان کرد: از این تعداد 894 شعبه ثابت و 595 شعبه سیار است. 725 شعبه شهری و 764 روستایی داریم که از این تعداد 10 شعبه شهری و 585 شعبه روستایی سیار هستند.

وی با بیان این‌که به دلیل پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارندگی و بارش برف در جاده‌ها یک مقدار کار را زودتر آغاز کردیم و تاکنون 176 شعبه روستایی و مناطق صعب العبور مستقر شده‌اند، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم صندوق‌ها را به موقع برسانیم و برگردانیم که در این راستا علاوه‌بر تجهیزات راهداری و دستگاه‌های اجرایی یک فروند بالگرد به استان اختصاص داده شده که فردا اول وقت می‌رسد و ممکن است برخی از شعب را با بالگرد منتقل کنیم.

خادمی افزود: در مناطق شهری نیز امکانات فراهم و شعب تعریف شده هستند، یک دستگاه اهراز هویت داریم که نیازمند ارتباط مخابراتی است که 90 درصد تست شده و بقیه در نقاط خاصی این ارتباط برقرار می‌شود.

استاندار لرستان با اشاره به این‌که طبق برنامه زمانبندی ساعت 8 صبح آماده هستیم رای مردم را بگیریم، اظهار کرد: امنیت انتخابات در سه سطح مطرح است، اول از نظر تهدیدهای بیرونی و عناصر معاند بوده که تمهیدات لازم انجام شده و از این حیث مورد سوء امنیتی نداریم وآمادگی کامل در نیروی انتظامی و امنیتی وجود دارد. دوم ایجاد اعتماد در مردم برای رأی دادن با خیال راحت است که در این راستا در شعب اخذ رأی از افرادی که هم سلیقه هستند استفاده نشده‌است. مورد سوم امنیتی افرادی هستند که از جنس مردم عادی و افراد معاند نیستند و بیش از آن انتظاری که ما از نماینده داریم کار می‌خواهند که این‌ها شناسایی و با آن‌ها برخورد شده و ممکن است در چند ساعت آینده نیز برخورد شود.

استاندار لرستان با اشاره به این‌که در اطراف شعب نظم و امنیت لازم برقرار است، افزود: از مردم درخواست می‌کنیم سعی کنند در آرامش رأی بدهند و به جوانب و هواشی اعتنا نکنند چراکه ما به درستی آراء را شمارش و اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به فضای خوب تبلیغات، بیان کرد: شاهد حضور جمعیت‌های چند ده هزار نفری با سلیقه‌های مختلف کنار هم بودیم اما کوچک‌ترین استحکاک را نداشتند که نشانه فرهنگ مردم است، فردا رای بدهیم و بعد از آن دوست و رفیق و هم استانی و همشهری باشیم.

خادمی با اشاره به این‌که هرکسی که وارد این فضا شده به امید پیروزی آمده، اظهار کرد: نزدیک 170 نفر نامزد تایید صلاحیت شده داریم که بناست 9 نفر وارد مجلس شود، بخش عمده‌ای فکر می‌کنند خودشان پیروز هستند که این فکر و برداشت نباید گفته شود و به دیگران منتقل شود، چون انتخابات فرآیند مشخص و نتیجه نامشخص دارد.

وی با تأکید بر این‌که مردم نتایج اصلی انتخابات را از طرق ستاد انتخابات استان، رسانه رسمی و خبرنگاران دنبال کنند و هر کسی به هر نوعی وارد انتخابات شده پیروز است، افزود: مردم به نتایج غیررسمی و پراکنده اعتنا نکنند و اگر کسی اعتراض داشت می‌تواند آن‌را از طریق مراجع قانونی پیگیری کند.

انتهای پیام
captcha