طرح مشکات در همدان اجرا می‌شود
کد خبر: 3880483
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱

طرح مشکات در همدان اجرا می‌شود

دبیر شورای فرهنگی اداره‌کل بهزیستی همدان گفت: طرح ملی آموزش غیرحضوری حفظ قرآن ویژه نابینایان و معلولان با عنوان «مشكات» در این استان اجرا می‌شود.

طرح مشکات در همدان اجرا می‌شودحجت‌اله حاتمی، دبیر شورای فرهنگی اداره‌کل بهزیستی استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: شناخت و انس با قرآن و عمل به آموزه‌های قرآن توسط آحاد جامعه یکی از ضرورت‌های جامعه اسلامی است.

وی افزود: انس با قرآن و عمل به آموزه‌های آن مستلزم تعلیم قرآن به افراد جامعه است که در این بین ترویج فرهنگ حفظ قرآن و افزایش تعداد حافظان کلام وحی در کشور یکی از مهم‌ترین راهبردهاست.

حاتمی اضافه کرد: در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی، تعداد حافظان قرآن در سطح کشور افزایش قابل توجهی داشته است اما در این میان اکثریت جامعه معلول و نابینای کشور به دلیل مشکلاتی که با آن مواجه هستند امکان استفاده از امکانات آموزشی کشور برایشان مقدور نیست.

وی گفت: در همین راستا طرح ملی «مشکات» با محوریت آموزش غیرحضوری (تلفنی) حفظ قرآن کریم ویژه نابینایان و معلولان با همکاری امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور و سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان در سطح استان‌ها برگزار می‌شود.

حاتمی ادامه داد: در مرحله اول اجرای این طرح پس از نام‌نویسی در وب سایت www.meshkat.isqa.ir ، ارزیابی اولیه از توانمندی‌ها و میزان محفوظات جامعه هدف این طرح صورت می‌پذیرد.

مدیر روابط عمومی بهزیستی همدان گفت: پس از گروه‌بندی افراد به لحاظ سنی و میزان توانمندی، فرآیند آموزش به‌صورت غیرحضوری با استفاده از اساتید مطرح حفظ قرآن کریم در مدت 6 ماه اجرا خواهد شد.

حاتمی با اشاره به اینکه این طرح در دو گروه سنی بالا و پایین 18 سال اجرا می‌شود، ادامه داد: پس از پایان دوره، افرادی که بهترین عملکرد را در این طرح داشته باشند معرفی و تجلیل می‌شوند.

دبیر شورای فرهنگی بهزیستی همدان با بیان اینکه نابینایان و معلولان استان به‌عنوان مخاطبان این طرح لازم است تا از سطح روخوانی و روان‌خوانی مطلوب برخوردار باشند، گفت: بیش از 44 هزار معلول در استان همدان تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد پنج هزار و سیصد نفر دارای معلولیت بینایی هستند.

دبیر شورای فرهنگی بهزیستی همدان یادآور شد: تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، ایجاد شرایط مناسب برای تبلیغ، ترویج و حفظ قرآن، ارتقای سطح علمی معلولان و نابینایان، ایجاد رغبت و رقابت سالم و سازنده جهت تحقق اهداف پیش‌بینی شده از اهداف اجرای این طرح است.

وی گفت: حمایت معنوی از معلولان و ارتقای روحیه معنوی ایشان، ایجاد حرکتی پویا و رو به رشد جهت ارتقای فرهنگ قرآنی کشور و ایجاد شور و نشاط بین نابینایان و معلولان از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام
captcha