اعلام آمادگی 75 مسجد در همدان برای میزبانی از معتکفین
کد خبر: 3880654
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴

اعلام آمادگی 75 مسجد در همدان برای میزبانی از معتکفین

مسئول ستاد مردمی اعتکاف همدان با اشاره به اینکه تا کنون 75 مسجد در سطح استان آمادگی خود را برای میزبانی از معتکفین اعلام کرده‌اند، گفت: ثبت‌نام برای حضور در این مراسم معنوی، از 13 اسفند آغاز و تا 16 اسفند ماه ادامه دارد.

اعلام آمادگی 75 مسجد در همدان برای میزبانی از معتکفینمهدی صلواتیان، مسئول ستاد مردمی اعتکاف در همدان در گفت وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: اعتکاف فرصتی طلایی است و نقش ارزنده‌‌ای در تربیت انسان به ویژه نسل جوان دارد چراکه خودسازی درونی برای فرد معتکف بهترین و ارزشمندترین ثمره این فریضه حسنه است.
مسئول ستاد مردمی اعتکاف در همدان افزود: انجام اعتکاف به روزهای خاصی از سال مقید نیست و هر زمانی می‌توان آن را بجا آورد اما در منابع دینی ثواب خاصی برای معتکف شدن در ۱۳ تا ۱۵ رجب (ایام البیض) ذکر شده است.
وی با بیان اینکه معتکفین از شامگاه 17 اسفند ماه وارد مسجد شده و 20 اسفند پس از ۳ روز اعتکاف، مساجد را ترک خواهند گفت، عنوان کرد: ثبت نام در مراسم اعتکاف سال 98 طی 4 روز انجام می‌شود.
صلواتیان با بیان اینکه ثبت‌نام برای حضور در این مراسم معنوی، از 13 اسفند آغاز و تا 16 اسفند ماه ادامه دارد، گفت: ثبت نام، به صورت حضوری از ساعت 10 الی 12 ظهر و 15:30 الی 17:30 عصر درسطح مساجد جامع شهرستان‌ها، روستا‌ها و بخش‌ها صورت می‌پذیرد.
وی با اشاره به اینکه هزینه ثبت نام در سطح شهر همدان، شهرستان‌ها متناسب با کمک‌های خیرین متفاوت است، گفت: هزینه ثبت‌نام اعتکاف در همدان 70 تومان است.
صلواتیان با بیان اینکه مساجد جامع استان میزبان ثبت نام معتکفین است اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از 15 هزاز نفر در سطح استان در این مراسم معنوی حضور یابند.
مسئول ستاد مردمی اعتکاف همدان با اشاره به اینکه تا کنون 75 مسجد در سطح استان آمادگی خود را جهت میزبانی از معتکفین اعلام کرده‌اند، گفت: 10 مسجد در شهر همدان برای مراسم معنوی اعتکاف در نظر گرفته شده است.
وی اشاره ای به برنامه‌های مراسم اعتکاف در سال جاری داشت و گفت: هرساله آئین اعتکاف «عصر شهدا»به‌ نام و یاد شهدا برگزار می‌شود که امسال نیز همین برنامه با گرامیداشت یاد و خاطره سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمان او برگزار می‌شود.
صلواتیان اضافه کرد: امسال برنامه دیگری تحت عنوان «عصر با علما» در مراسم معنوی اعتکاف با محوریت بزرگداشت و معرفی عالم جلیل‌القدر استان مرحوم آیت‌الله تألهی برگزار خواهد شد.
دبیر ستاد مردمی اعتکاف استان همدان افزود: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و مسائل بصیرت‌افزایی، سبک زندگی اسلامی، دشمن‌شناسی، حرکت بسوی حکومت مهدوی و پاسخ به شبهات نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده‌ برای معتکفین است.
وی عنوان کرد: برگزاری اعمال ام داوود، برگزاری تلاوت‌های جمعی قرآن کریم، ختم صلوات، قرائت مناجات حضرت علی(ع) و زیارت عاشورا، ویژه برنامه میلاد حضرت علی(ع) و شهادت حضرت زینب(س)، برگزاری حلقه‌های معرفت با موضوعات مختلف و ...از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی است.
صلواتیان با بیان اینکه خدادم در خواهر و برادر در مراسم اعتکاف حضور خواهند داشت گفت: ستاد اجرایی اعتکاف در زمان ثبت نام از معتکفین آماده ثبت‌نام از افرادی است که تمایل به خادمی افتخاری در این سه روز را دارند.
وی با اشاره به اینکه مسجد قبا، ویژه دانشجویان برادر، مسجد دانشگاه بوعلی ویژه دانشجویان دختر است گفت: مساجد جامع شهر همدان، جورقان و مریانج، مسجد امام حسین(ع) شهرک مدنی ....میزبان معتکفین خواهد بود.

انتهای پیام
captcha