تامین معیشت مهمترین دغدغه مددجویان است
کد خبر: 3880873
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

تامین معیشت مهمترین دغدغه مددجویان است

مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: بسیاری از مددجویان به دلیل بیماری، نداشتن شغل و درآمد کافی و حتی برخی آسیب های اجتماعی قادر به تامین معیشت خانواده نیستند و در حال حاضر تامین معیشت مهمترین دغدغه این خانواده ها است.

به گزارش ایکنا از گیلان، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به وضعیت کنونی اقتصاد کشور و ناتوانی بسیاری از مددجویان تحت حمایت این نهاد در تامین معیشت خانواده، اظهار کرد: کمیته امداد یکی از نهادهای کمک رسان به اقشار ضعیف است که برای رسیدگی به وضعیت معیشت محرومان طی سال های اخیر اهتمام ویژه ای داشته است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت معیشت مددجویان، توانمندسازی خانواده ها، کمک به خرید جهیزیه نوعروسان، اشتغالزایی، ارائه برنامه های فرهنگی، کمک به دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش، کمک هزینه درمان، ارائه خدمت به سالمندان و تغذیه کودکان زیر ۶ سال از جمله خدمات ارائه شده به مددجویان کمیته امداد است، افزود: کمیته امداد یک نهاد مردمی است که از ابتدای تاسیس تاکنون با توجه به حمایت های مردمی توانسته است خدمات مختلفی را به اقشار محروم جامعه ارائه دهد.

اهرابی با تاکید بر اینکه پدیده فقر در چند ساله اخیر گریبانگیر بسیاری از خانواده ها شده است، تصریح کرد: کودکان، سالمندان، زنان سرپرست خانوار و بیماران قربانیان اصلی و اولیه فقر هستند که بیشترین آسیب را می بینند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۲۴ هزار خانوار در استان تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: بسیاری از این خانواده ها به دلیل بیماری، نداشتن شغل و درآمد کافی و حتی برخی آسیب های اجتماعی قادر به تامین معیشت خانواده نیستند و در حال حاضر تامین معیشت مهم ترین دغدغه این خانواده ها است.

وی با اشاره به کمک های مادی و معنوی کمیته امداد به خانوارهای تحت حمایت گفت: در سال های اخیر با حمایت های دولت و مردم نیکوکار توانسته ایم خدمات زیادی را به خانوارها ارائه کنیم اما باید پذیرفت نوع محرومیت و خط فقر از لحظ کمی و کیفی در حال تغییر بوده و دامنه فقر فراتر از جمعیت مددجویان این نهاد است.

اهرابی خاطرنشان کرد: هرساله با نزدیک شدن به سال جدید و عید نوروز بسیاری از خانوارهای تحت حمایت برای تامین مایحتاج سال نو با مشکلاتی مواجه می شوند بنابراین عمل به مسئولیت اجتماعی آحاد جامعه به ویژه نیکوکاران می تواند کمک حال این نهاد در ارائه خدمات بیشتر به نیازمندان باشد.

وی تهیه سبد غذایی برای نیازمندان به ویژه زنان سرپرست خانوار و بیماران در آستانه عید نوروز را یکی از اقدامات کمیته امداد برشمرد و گفت: قطعا کمک های مردمی در این زمینه می تواند به تهیه سبدهای بیشتری برای محرومان منجر شود.

اهرابی با بیان اینکه تلاش کمیته امداد همواره بر توانمندسازی مددجویان با حفظ کرامت انسانی آنها بوده است، افزود: ارائه تسهیلات ارزان به خانوارهایی که استعداد و توان کار کردن و ایجاد شغل را داشته و دارند یکی از اقدامات اثرگذار این نهاد بوده که موجب ایجاد بسیاری از مشاغل خرد و خانگی و حتی کلان توسط مددجویان و فرزندان آنها شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با قدردانی از کمک های مادی و معنوی مردم نوع دوست گیلان به نیازمندان، خاطرنشان کرد: قطعا کمیته امداد در بسیاری از برهه های زمانی به تنهایی قادر به رفع مشکلات نیازمندان نبوده و کمک و همراهی مردم موجب حل بسیاری از مشکلات اساسی محرومان شده است که امیدواریم این کمک ها همچنان تداوم داشته باشد.

گفتنی است؛ مردم نوع دوست گیلان می توانند از طریق شماره گیری کد *۸۸۷۷# و یا با حضور در دفاتر کمیته های امداد سراسر استان کمک های خود را برای تامین مایحتاج خانوارهای تحت حمایت در آستانه سال جدید اهدا کنند.

انتهای پیام
captcha