مسجد موقوفه‌ای پنج تن آل عبا(ع) در همدان افتتاح شد
کد خبر: 3880991
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

مسجد موقوفه‌ای پنج تن آل عبا(ع) در همدان افتتاح شد

کارشناس امور ثبتی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان گفت: مسجد موقوفه‌ای پنج تن آل عبا(ع) و حسینیه بنی الزهرا(س)، در بلوار منتهی به تالار قرآن به بهره‌برداری رسید.

مسجد موقوفه‌ای پنج تن آل عبا(ع) در همدان افتتاح شدنعمت‌الله قاسمی، کارشناس امور ثبتی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: مسجد موقوفه‌ای پنج تن آل عبا(ع) و حسینیه بنی‌الزهرا(س)، در بلوار منتهی به تالار قرآن به بهره‌برداری رسید.
کارشناس امور ثبتی اداره اوقاف همدان اضافه کرد: در سال 1390، واقف خیر اندیش، «فاطمه بختیاری» به همراه همسر خویش مرحوم میرزا علی بختیاری، زمینی به مساحت 400 متر مربع واقع در جنب ساختمان استانداری- جنب کمربندی 35 متری را وقف ابدی نموده‌اند.
وی با بیان اینکه این وقف در راستای ساخت مسجد و حسینیه به ثبت رسیده است، گفت: این ساختمان در زیر بنای هزار و 200 متر مربع در قالب 4.5 طبقه در بخش‌های مسجد، حسینیه، خانه عالم، خانه خادم و کتابخانه با اعتباری بالغ بر بیش از 1 میلیارد و 600 میلیون تومان ساخته شده است.
قاسمی با اشاره به اینکه برخی بخش‌های این مسجد در حال ساخت و تکمیل است، اضافه کرد: زیرزمین و نمای اصلی مسجد تکمیل نشده و نیازمند حمایت‌های مالی خیرین و مردم نوع دوست همدان است.
رئیس هیئت امنای مسجد 5 تن آل عبا(ع) ادامه داد: شماره حساب 4298170613 و یا شماره کارت 6104337885047892 نزد بانک ملت آماده دریافت کمک‌های مالی مردم خیر و نوع دوست استان در راستای ساخت و تکمیل این بنای موقوفه‌‌ای است.
وی با اشاره به اینکه اکنون پایگاه بسیج مسجد فعال شده و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در آن برگزار می‌شود، ابراز کرد: جلسات قرآن دوشنبه شب‌ها با حضور استاتید ارجمند آقایان صابری و طهماسبی برگزار می‌شود، کلاس‌های نهج البلاغه نیز با حضور دکتر حبیبیان در مسجد به صورت هفتگی دایر است.

انتهای پیام
captcha