بهداشت فردی؛ مهمترین راه پیشگیری از کرونا ویروس
کد خبر: 3881033
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸

بهداشت فردی؛ مهمترین راه پیشگیری از کرونا ویروس

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه تاکنون مورد مثبتی از کرونا در این شهرستان ثبت نشده است، گفت: از آنجا که پیگیری بهتر از درمان است رعایت بهداشت فردی مهمترین راه پیشگیری است.

بهداشت فردی؛ مهمترین راه پیشگیری از کرونا ویروسبه گزارش ایکنا همدان؛ سیدرسول حسینی فرماندار تویسرکان، امروز 5 اسفندماه، در نشست با اصحاب رسانه درخصوص آخرین اخبار مربوط به کرونا ویروس با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون مورد مثبتی از این بیماری در سطح شهرستان ثبت نشده است، گفت: از آنجایی که بهترین راه مقابله با این بیماری پیشگیری است و چون این ویروس به سرعت قابل انتقال است، به نهادهای اداری و خدماتی توصیه شده تا از برپایی نشست‌ها، همایش‌ها و جلسات با تجمع بیش از چهار پنج نفر خودداری کنند.
وی بر رعایت بهداشت فردی که مقدم بر درمان است تاکید کرد و افزود: باید توصیه‌های بهداشتی در این باره را به خوبی رعایت کرده و از مسافرت‌های غیرضروری و حضور در اماکن عمومی اجتناب کرد و به ویژه با شستن مرتب دست‌ها و استفاده از مواد ضدعفونی کننده احتمال ابتلا به این بیماری را به صفر برسانیم.
حسینی تصریح کرد: ضروری است رعایت بهداشت را از خانواده‌ها شروع کنیم و به سطح جامعه بکشانیم به گونه‌ای که تا مهار کامل بیماری در برخی شهرهای کشور و اگرچه تاکنون در تویسرکان مشاهده نشده، از دست دادن به یکدیگر و روبروسی خودداری کنیم.
وی با بیان اینکه به مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت و نیز شوراهای اسلامی در سطح روستاها هم گفته شده تا درباره راه‌های پیشگیری از ابتلا شدن به کرونا مطالب جامعی را برای آحاد مردم اطلاع رسانی کنند، افزود: همه اقشار مردم لازم نیست از ماسک استفاده کنند مگر آنان که بیماری‌های خاص داشته و یا مشکل تنفسی زمینه‌ای دارند و به ویژه افراد مسن بیشتر از همه باید خود مراقبتی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha