دوری انسان از معنویات بر پدیده‌های عالم اثر می‌گذارد
کد خبر: 3881265
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱

دوری انسان از معنویات بر پدیده‌های عالم اثر می‌گذارد

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: ارتباط تکوینی میان پدیده‌های عالم و تأثیر گناه وجود دارد، به گونه‌ای که انجام گناه، غفلت و دوری انسان از معنویات بر پدیده‌های عالم اثر می‌گذارد و موجب نزول بلایا بر بشر می‌شود.

دوری انسان از معنویات بر پدیده‌های عالم اثر می‌گذاردحجت‌الاسلام محمد هادی نظیری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه بر خلاف ظن مردم، کرونا، بیماری ترسناکی نیست، اظهار کرد: این بیماری بسیار ضعیف‌تر از آنفولانزا است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه قدرت انتشار کرونا بالا است، گفت: در این میان دولت خود یکی از عوامل مهم در ایجاد رعب و وحشت نسبت به این بیماری در میان مردم است.
وی اضافه کرد: تعطیلی محافل، مدارس، دانشگاه‌ها و در کل بسیاری از برنامه‌های روز‌مره مردم به دلیل بیماری کرونا، تبعات بدتری در پی خواهد داشت که دولت مردان ما نسبت به این مهم بی‌توجه هستند.

توصیه قرائت زیارت عاشورا و سوره یاسین

نظیری اشاره‌ای به روایات و احادیث در زمان برخورد با چنین وضعیتی داشت و اضافه کرد: قرائت سوره مبارکه «یاسین» و «زیارت عاشورا» در مواقع گریبان‌گیر شدن مردم به بیماری‌ها سفارش شده است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: آیت‌الله تحریری نیز، اقامه نماز پرفضلیت «جعفر طیار» را در مقابله با آسیب‌‌ها و بیماری‌های مختلف سفارش کرده است.
وی با اشاره به اینکه رعایت نکات بهداشتی در راستای مقابله با این بیماری توسط افراد امری ضروری است، گفت: دفع بلا و آسیب از مسلمانان توسط خداوند با دعا و قرائت نماز و سفارشات معصومین علیهم‌السلام و بزرگان دین سر جای خود، اما وزارت بهداشت نیز باید با تمام توان و امکانات برای مقابله با این بیماری اقدام کند.

وجود ارتباط تکوینی در پدیده‌های علم

نظیری با اشاره به نقش گناه در ایجاد بلایا ادامه داد: امام رضا(ع) در حدیثی می‌فرمایند «هر اندازه که گناه جدید توسط بشر انجام شود، بلایای جدیدی بر او نازل می‌شود».
وی با بیان اینکه ارتباط تکوینی میان پدیده‌های عالم و اشیا وجود دارد، ابراز کرد: ارتباط تکوینی میان پدیده‌های عالم و تأثیرگناه وجود دارد، به گونه‌ای که انجام گناه، غفلت و دوری انسان از معنویات بر پدیده‌های عالم اثر می‌گذارد و موجب نزول بسیاری از بلایا بر بشر می‌شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گفت: پاد زهر این آفت، تقویت ارتباط معنوی انسان با خداوند، دوری او از گناه و عمل به دستورات الهی است، با عمل به این مهم انسان خواهد دید که از بسیاری بلایا و آسیب‌های زمان در امان خواهد ماند.

انتهای پیام
captcha