همت جهادگران قوت‌قلبی برای این روزهای ایران و ایرانیان
کد خبر: 3886194
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۲

همت جهادگران قوت‌قلبی برای این روزهای ایران و ایرانیان

در گوشه گوشه کشورمان افراد مختلف با ایده‌های متفاوت به کمک و یاری مردم برای مقابله با کرونا آمده و با ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و عابربانک‌ها و ... هدفی جز رضای خدا و حفظ سلامتی مردم ندارند. فعالیت این گروه‌ها ایجاد قوت قلبی در دل مردم برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس است.

میدان آمدن جهادی‌ها قوت‌قلبی برای مردم خانه‌نشینمردم ایران اسلامی مردمی مهربان، نوع‌دوست و یار هم در روزهای سخت هستند. این مردم روزهای سخت کم ندیده‌اند اما با همدلی و مقاومت گردنه‌های سخت را پشت سر گذاشته و با شجاعت توانسته‌اند به قله‌های موفقیت دست پیدا کنند. طی سال‌های اخیر حوادثی از قبیل، سیل و زلزله در نقاط مختلف کشور رخ داده است و در این میان هرکس به وسع خود به یاری آسیب‌دیدگان شتافته‌‌ است. اما امروز در خط مقدم این همدلی و مهربانی جهادگرانی هستند که فی‌سبیل‌الله هر آنچه را در توان دارند در طبق اخلاص گذاشته و به یاری هموطنانشان می‌شتابند.

اوایل اسفند ماه خبر ورود یک مهمان نا‌خوانده تمام محاسبات را به هم ریخت و فکر و ذهن‌ها را به خود مشغول کرد و همه دلواپس شیوع ویروس شدند، اما مدافعان سلامت عاشقانه و صبورانه جانفشانی می‌کنند، سختی‌ها، دوری از خانواده و مشکلات را تحمل می‌کنند تا جان هموطنان‌شان را نجات دهند. اکنون مبارزه با بیماری کرونا در کشور در اولویت قرار گرفته و مسئولان و مردم برای گذر از این بحران تلاش می‌کنند. در گوشه گوشه کشور افراد مختلف با ایده‌های متفاوت به کمک و یاری مردم برای مقابله با کرونا آمده و ضدعفونی کردن تاکسی‌ها و عابربانک‌ها توسط گروه‌های مختلف و همت مسئولان شهری برای گندزدایی کلیه معابر شهری گوشه‌ای از این اقدامات است. در این‌ بین کمپین‌هایی نیز برای حفظ سلامتی مردم در فضای مجازی راه‌اندازی شده است.

استان همدان نیز مانند سایر استان‌های کشور درگیر کرونا شده و در این میان گروه‌های ‌جهادی زیادی برای مهار و مقابله با کرونا شکل گرفته که در حال حاضر با کمک خیران برای خانواده‌های نیازمند اقلام بهداشتی را تهیه می‌کنند و به ضد عفونی کردن معابر می‌پردازند.

حسام‌الدین حیدری ثابت، مسئول شبکه جوانان رضوی ملایر، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اقدامات جهادی شبکه جوانان رضوی ملایر در مقابله با کرونا اظهار کرد: در ابتدای شروع این بیماری ما خدمت سفیدپوشان سلامت رفتیم و با اهدای ۸۰ بسته متبرک امام رضایی از کادر درمانی بیمارستان مهر ملایر تقدیر کردیم. این شبکه طی روزهای آتی فعالیت‌های خود را در مقابله با کرونا ادامه داد و با همکاری هیئات مذهبی اقدام به توزیع ماسک و وسایل و اقلام بهداشتی در بین مردم کرد.

وی با بیان اینکه در این زمینه پویش «در کنارتم همشهری» شکل گرفت. در این پویش با همراهی هیئات مذهبی هزینه‌هایی که برای اعیاد و مناسبت‌ها قرار بود در ایام ولادت حضرت علی(ع) و... هزینه شود از سوی هیئات مذهبی به این امر اختصاص یافت.

میدان آمدن جهادی‌ها قوت‌قلبی برای مردم خانه‌نشین

هیئات تعطیل شد اما موجودیت هیئت تعطیل نیست

حیدری ثابت اضافه کرد: کرونا آمد اما هیئات تعطیل نشد و همه کنار هم جمع شدیم تا بگوییم هدفمان کمک به مردم بود و این که بگوییم هیئات تعطیلی ندارد درست است که هیئات تعطیل شد اما موجودیت هیئت تعطیل نیست. طی دو مرحله حدود چهار هزار پک بین مردم و اقشار مختلف توزیع شد. در مرحله اول تعدادی ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی‌کننده بین اقشار آسیب‌پذیر مانند جانبازان شیمیایی، کارکنان گشت سپاه، ماموران نیروی انتظامی مراکز درمانی پارکبانان و... توزیع شد. همچنین تعداد ۷۰۰ پک در بهشت هاجر ملایر بین اقشار مختلف توزیع شد.

مسئول شبکه جوانان رضوی ملایر با بیان اینکه برای خدمت بیشتر به مردم ۳ هزار بسته اقلام بهداشتی مورد نیاز در بین مردم حاشیه شهر و افراد و خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع شد، افزود: با توجه به کمبود اعتبارات برای توزیع بیشتر نیازمند کمک خیران هستیم و هر چقدر مردم کمک کنند بی‌شک پیشگیری بهتر و ریشه‌کنی این بیماری زودتر انجام می‌شود.

تولید روزانه 2500 ماسک از سوی بانوان جهادگر

موسسه خیریه فاطمه الزهرا(س) ملایر نیز از مراکزی است که بانوان خیر و جهادگر آن در این موسسه نسبت به تهیه ماسک اقدام کرده‌اند.

خانم جوکار به بازدید معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان ملایر، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، رئیس شبکه بهداشت و درمان و رئیس جمعیت هلال احمر ملایر از موسسه خیریه حضرت فاطمه زهرا(س). اشاره کرد و گفت: هدف ما خدمت به مردم در این برهه سخت است. در این موسسه روزانه ۲۵۰۰ عدد ماسک تهیه می‌شود که به زودی و با تکمیل ظرفیت و افزایش شیفت کاری به ۴ هزار عدد نیز خواهد رسید.

میدان آمدن جهادی‌ها قوت‌قلبی برای مردم خانه‌نشین
وی اضافه کرد: تولیدات این موسسه در اختیار شبکه بهداشت و درمان و اداره صنعت، معدن و تجارت برای توزیع قرار داده می‌شود.

سید مهدی حسینی، مسئول گروه جهادی شهید احمدی شهرستان فامنین نیز در گفت‌و گو با ایکنا، با اشاره به اینکه این روزها با توجه به ویروس کرونا گروه‌های جهادی فعالیت خود را شروع کرده‌اند، گفت: ما نیز در اماکن پرتردد و روستایی فعالیت خود را شروع کرده و در حوزه استحفاظی و روستاها پک مواد ضدعفونی‌کننده، دستکش و ماسک را داشتیم.

وی گفت: با همکاری پایگاه بسیج، دهیاری و گروه جهادی شهید احمدی تمام مکان‌های عمومی، مساجد، حسینیه‌ها و محل‌های پرتردد در ماماهان و حدود ۲۰ روستای بخش فامنین ضدعفونی شده و همچنان در حال انجام است. همچنین، گروه‌های جهادی معابر و روستاها را هر دو شب یک بار ضدعفونی می‌کنند و بالای ۸۰ نفر در این زمینه فعالیت دارند.

میدان آمدن جهادی‌ها قوت‌قلبی برای مردم خانه‌نشین

مردم از پذیرش مسافر با احترام خودداری کنند

حسینی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با دهیاری‌ها و فرماندهان پایگاه‌های بسیج انجام شده است، افزود: از مردم خواسته شده در ایام تعطیلات از پذیرش مسافر و میهمان غیربومی با ادب و احترام خودداری کنند و در واقع این به دلیل حفظ سلامتی خود مردم است. با هماهنگی دهیاری‌ها بازارچه‌های محلی در روستاها و همچنین برگزاری مراسم‌ها و جلسات نیز کنترل و به خاطر حفظ سلامت مردم خواسته شده تجمع، مراسم عروسی، ختم و... را تا فروکش شدن این بیماری برگزار نکنند که البته مردم هم تا حدود زیادی رعایت می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه خیرین به ما کمک می‌کنند، گفت: امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد ریشه کنی این بیماری از سراسر ایران اسلامی باشیم.

علی زنگنه مسئول گروه جهادی شهید صوفی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایکنا گفت: اقدام اول ما راه‌اندازی کارگروه با معتمدین محل و امین مردم بود، گروه به صورت مجازی تشکیل شد و آموزش‌های لازم در این زمینه داده شد و بعد از آن نسبت به تهیه مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک اقدام کردیم. یک کارگاه تهیه ماسک برای این کار راه اندازی شد که مجوزهای بهداشتی آن گرفته شد و حداقل ۲۵ خانم جهادگرانه در آن فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه روزانه بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ عدد ماسک در این کارگاه تولید می‌شود، گفت: تقریباً چهل گروه از اعضا، کار توزیع ماسک و همچنین پاکسازی و ضدعفونی بامواد ضدعفونی‌کننده را بر عهده دارند.

میدان آمدن جهادی‌ها قوت‌قلبی برای مردم خانه‌نشین

نصب اتیکت زمانی برای محل ضدعفونی شده

زنگنه با بیان اینکه کلیه معابر و اماکن و محله‌ها توسط این گروه‌های جهادی ضدعفونی می‌شود، گفت: همچنین در هر محل، هر قسمتی که ضدعفونی می‌شود از جمله عابر بانک‌ها اتیکت زمان ضدعفونی نصب می‌شود. با توجه به اینکه کرونا برای بسیاری از کسب و کارها مشکلاتی ایجاد کرده است، خانواده‌هایی که با کرونا زندگیشان مختل شده شناسایی شدند و ۲ هزار بسته غذایی در اختیار این خانواده‌ها قرار گرفت.

مسئول گروه جهادی شهید صوفی با بیان اینکه این اقلام شامل کالاهای اساسی و ارزش مادی هر کدام از این سبدهای غذایی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان بود، گفت: این اقلام بین خانواده‌های حاشیه شهر همدان توزیع شد.

وی ضمن تقدیر از یاری مردم و کمک خیران سخاوتمند و نیکوکار در این امر خداپسندانه گفت: هزینه‌های این اقلام بهداشتی و همچنین بسته‌های غذایی از سوی خیرین و مردم تهیه شده بود. با توجه به نیاز مردم و همچنین پاکسازی معابر، هرشب برنامه ضدعفونی معابر را داریم و امیدواریم بتوانیم خدمتی خداپسندانه به مردم در این زمینه ارائه دهیم.

فعالیت 20 الی 25 دانشجو در گروه جهادی بدریون

امیر حسین وحدتی، مسئول گروه جهادی بدریون نیز به خبرنگار ایکنا گفت: فعالیت ما از ۱۸ اسفند ماه آغاز شد.

وی با ذکر اینکه فعالیت این گروه جهادی ضدعفونی کردن معابر و وسایل نقلیه است، گفت: هر شب بین ۲۰ تا ۲۵ نفر که همه دانشجو هستند در این کار مشارکت دارند.

وحدتی با بیان اینکه تمام اعضای گروه، بومی استان هستند و هر شب نیز یکی از دانشجویان پزشکی و یا مهندسی بهداشت محیط این گروه را همراهی و نظارت می‌کند، افزود: تا کنون حصار امام، شهرک ولیعصر، سبزه میدان‌، محوطه سر گذر، کوی مطهری، پمپ بنزین‌ها، پارکینگ سازمان اتوبوسرانی، باغ بهشت، و عابر بانک‌ها و... ضدعفونی شده و همچنان ادامه دارد.

میدان آمدن جهادی‌ها قوت‌قلبی برای مردم خانه‌نشین
وحدتی با بیان اینکه گروه دانشجویی یک نقشه مطالبه‌گری داشته و با هدف خدمت به مردم در این برهه حساس وارد کار شده است، افزود: در کنار کم‌کاری برخی نهادها ما وظیفه خود دیدیم تا این کار جهادی را انجام دهیم. مواد ضدعفونی‌کننده را از شهرداری و دانشگاه بوعلی‌سینا تهیه کردیم و فعالیت ما تا زمان فروکش شدن بیماری ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام
captcha