ارائه بسته آموزشی پیشگیری از کرونا در سامانه «بچه‌های مسجد» همدان
کد خبر: 3886198
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

ارائه بسته آموزشی پیشگیری از کرونا در سامانه «بچه‌های مسجد» همدان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان از ارائه بسته آموزشی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بخش آموزشِ الکترونیک سامانه «بچه‌های مسجد» ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خبر داد

ارائه بسته آموزشی پیشگیری از کرونا در سامانه «بچه‌های مسجد» همدانحمیدرضا ناهیدی فرد، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان در گفت و گو با ایکنا از همدان گفت: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان پای کار آمدن تا با کمک پایگاه‌های بسیج، دهیاری، اعضای شورا و خیرین مناطق شهری و روستای به میدان مقابله با ویروس کرونا آمدند تا بتوانند باری از دوش مسئولین، کم کنند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان افزود: هم اینک اولویت مهم دولت پیشگیری از شیوع بیماری ویروسی کرونا بوده و برای مقابله با شرایط دشوار همراهی مردم را می‌طلبد تا با رعایت نکات بهداشتی با یک بسیج همگانی این ویروس ریشه کن شود.
وی اظهار کرد: بعد از ورود یکباره ویروس کرونا در اسفند جاری به ایران موجی از هراس و نگرانی در میان مردم به وجود آمده است به طوری که اغلب مردم بدون توجه به توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی، فقط احساس خطر می‌کنند این در حالی است که جامعه پزشکی کشور بارها در این مدت بر آرامش مردم و رعایت بهداشت فردی و جمعی تاکید کرده‌اند.
ناهیدی فرد گفت: حفظ آرامش و نشاط معنوی، مثبت اندیشی و امید آفرینی، نیایش و توکل به خالق یکتا، ما را در مقابله با آفات آسیب زا و ویروس کرونا پرتوفیق خواهد کرد.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان با بیان اینکه تمام فعالیت‌های کانون‌های مساجد با موضوع پیشگیری و مقابله با «ویروس کرونا» در سامانه «بچه‌های مسجد» ثبت می‌شود، افزود: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و هم افزایی بیشتر اعضای کانون‌های مساجد نکات بهداشتی را رعایت می کنند.
ناهیدی به ارائه بسته آموزشی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بخش آموزشِ الکترونیک سامانه «بچه‌های مسجد» ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: در این بخش محتوای آموزشی تجهیز کانون‌ها و کتابخانه‌های مساجد به امکانات و لوازم بهداشتی مقابله با کرونا با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیرین مساجد، تولید و نشر محتوا از طریق فضای مجازی و پیام‌رسان‌ها در قالب عکس، عکس‌نوشته، اینفوگرافی، موشن، فایل صوتی و تصویری، جهت مقابله با ویروس کرونا انجام شده است.
گفتنی است، پویش مردمی «مسجد کانون سلامت» توسط حجت‌الاسلام ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا راه اندازی شده است.
این پویش بزرگ با راهبری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در قالب تهیه بسته فعالیت‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی، ارائه آموزش مجازی پیشگیری و مراقبت از شیوع کرونا، جذب مشارکت‌های مردمی در تهیه و توزیع اقلام بهداشتی در محله و شناسایی و معرفی نیروهای داوطلب به مراکز درمانی و مراقبتی شکل گرفته است..
مسئولیت پذیری، انسان دوستی و روحیه ایثارگری بچه‌های مسجد در عرصه کنونی نیز که کم از دوران جنگ تحمیلی ندارد؛ خود را به خوبی نشان داده است به گونه ای که بسیاری از اعضای کانون‌های مساجد داوطلبانه برای مراقبت از بیماران کرونایی به یاری مدافعان سلامت شتافته‌اند.

انتهای پیام
captcha