برگزاری پویش «لبخند با خانواده» در همدان
کد خبر: 3886492
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
در راستای ایجاد نشاط در خانواده؛

برگزاری پویش «لبخند با خانواده» در همدان

رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد که طرح ملی خدمات بشردوستانه اعضای سازمان جوانان با موضوعات سلامت روان، نشاط اجتماعی، غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با عنایت به محدودیت‌های حضور فیزیکی در فضای اجتماعی خارج از منزل برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره نقاشی با عنوان «دنیای رنگی من» در همدانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان ملایر، حسن آبخو، رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد: طرح ملی خدمات بشردوستانه اعضای سازمان جوانان با موضوعات سلامت روان، نشاط اجتماعی، غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و سایر اعضای خانواده در فضای مجازی به صورت غیر حضوری اجرا می‌شود.
وی افزود: این طرح با عنایت به محدودیت‌های حضور فیزیکی در فضای اجتماعی خارج از منزل و ضرورت ممانعت از شیوع ویروس کرونا و در عین حال ارائه خدمات انسان‌دوستانه در شرایط جدید خانواده‌ها اجرا می‌شود.
آبخو به جشنواره نقاشی با عنوان «دنیای رنگی من» و موضوعات آن اشاره کرد: آسمان آبی، زمین سبز، کتابخانه ما، دورهمی خانواده، دنیای شاد، بهداشت، زندگی و سلامت، خانواده پرنشاط و سالم، کشورم ایران موضوعات این جشنواره هستند.
وی با اشاره به شرایط جشنواره یادآور شد: این جشنواره برای خردسالان و کودکان در رده سنی 5 الی 11 سال طراحی شده است، شرکت کنندگان می‌بایست با استفاده از پاستل، آبرنگ، مداد رنگی، نقاشی‎های خود را ترسیم کنند، شرکت کنندگان اثر نقاشی خود را در برگه های۴A و کاملاً مشخص و واضح ترسیم و فایل یا اسکن نقاشی خود را به شماره(09021685178) واتس آپ سازمان جوانان ارسال کنند، هر شرکت کننده امکان ارسال حداکثر سه اثر را دارد.
آبخو ادامه داد: نام، نام خانوادگی، استان، شهرستان، کدملی، شماره تلفن و کدپستی می‌بایست در برگه نقاشی ذکر شود، مشارکت کنندگان در این جشنواره می‌توانند نقاشی‌های خود را با # نقاشی_هلال _نام استان در فضای مجازی منتشر کنند، به 100 نفر از شرکت کنندگان در این پویش به رسم یادبود و به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.
رئیس جمعیت هلال احمر همچنین به ششمین «جشنواره فیلم و عکس بشردوستی» اشاره کرد و گفت: از علاقمندان دعوت می‌شود با توجه به شرایط جشنواره و به منظور ثبت و انتشار رویدادها و خدمات بشردوستانه و امدادی اعضای داوطلب و تبادل تجربیات و رفتارهای بشردوستانه خانواده‌ها و اقدامات ابتکاری هموطنان در دوره گذار از ویروس کرونا با رویکرد افزایش سازگاری و بهبود شرایط خانواده و همنوعان و نیز ترویج فرهنگ همیاری، همدلی و همدردی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا (کووید19)، ششمین جشنواره ملی فیلم و عكس بشردوستی با موضوعات و محورهای زیر برگزار می‌شود:
موضوعات جشنواره :
خدمات بشردوستانه و امدادی اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر به مردم در پایگاههای اطلاع رسانی، تبسنجی، غربالگری، مشاوره، توزیع اقلام بهداشتی و ... .
ابتکارات بشردوستانه هموطنان درنحوه سازگاری و گذران مفید و موثر اوقات فراغت درخانه،
مهارت‌های ایمنی و مراقبتی در دوره گذار از ویروس کرونا،
رفتارهای نوع‌دوستانه جهت افزایش ضریب تاب آوری، سطح ایمنی و سلامت همنوعان،
حمایت‌های روانی واجتماعی جهت بهبود سلامت روان اقشار آسیب پذیر(مبتلایان،بهبود یافتگان و خانواده آنان)،
رویدادهای موثرطرح سحاب(اقدامات امدادی و بشردوستانه اكیپ های سیار در پیشگیری ازابتلا به بیماری کرونا)،
آداب و آئین های بشردوستانه ایمن عید نوروز درمنازل،
جلوه‌های ایثار،نیكوكاری و انسان دوستی ازقبیل؛ رفتارهای داوطلبانه، عام المنفعه و بشردوستانه پزشکان، پرستاران، امدادگران، جوانان و سایر اقشارفداکار جامعه،
روش‌های ارسال آثار:
هموطنان واعضای داوطلب در طول مدت برگزاری طرح ملی خدمات بشردوستانه از هم اکنون لغایت اردیبهشت 1399 می‌توانند عكس‌ها و فیلم‌های تهیه شده از فعالیت‌ها، اقدامات و رفتارهای بشردوستانه، عام‌المنفعه و امدادی را از طرق زیر ارسال کنند.
پست الکترونیک دبیرخانه جشنواره به نشانی:
بارگزاری در سایت www.rcsy.ir/bashardoosti شرکت در جشنواره برای عموم هموطنان واعضای داوطلب جمعیت در گروه سنی جوانان و نوجوانان آزاد است.
مهلت ارسال آثار تا تاریخ 15 اردیبهشت 1399بوده و هر شرکت کننده امکان ارسال حداکثر دو اثر را دارد.
شرکت هم زمان در موضوعات وبخش‌های مختلف جشنواره بلامانع است. (حداکثر 2اثر)
مدت زمان فیلم‌ها و کلیپ‌های ارسالی حداکثر 182 ثانیه (3دقیقه) است.
حجم تصاویر ارسالی با پسوند jpg حداکثر 4 مگابایت بوده و حجم کلیپ‌های ارسالی با پسوند mp4 یا avi حداکثر ۱۰ مگابایت باشد.
نام، نام خانوادگی، استان، شهرستان، کدملی، شماره تلفن و کدپستی بایستی در آثارمشخص شود.
دبیرخانه جشنواره با استفاده از افراد صاحب نظر و اساتید برجسته عکاسی و مستندساز کشور عکس و فیلم‌های دریافتی را داوری و به منتخبین جوایزی ارزنده اهدا خواهد کرد.
دبیرخانه جشنواره، ارسال کننده را صاحب اثر می‌شناسد.
دبیر خانه جشواره با حفظ حقوق مالکیت معنوی صاحب اثر حق اطلاع رسانی وترویج آثار منتخب را به شیوه های مناسب ومقتضی محفوظ مى داند.
رئیس جمعیت هلال احمر ملایر در پایان بیان کرد: از جمله برنامه‌های دیگر پویش ملی لبخند و خانواده، شبکه قصه‌گویی مهر گویان است که از علاقمندان دعوت می‌شود در این بخش نیز شرکت کنند. نتایج قرعه کشی پویش‌ها و جشنواره‌ها در هفته هلال احمر اعلام خواهد شد.

برگزاری پویش «لبخند با خانواده» در همدان

برگزاری پویش «لبخند با خانواده» در همدان

برگزاری پویش «لبخند با خانواده» در همدان

انتهای پیام
captcha