«شهید زنده» لقبی برازنده برای سردار سلگی بود
کد خبر: 3888641
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴

«شهید زنده» لقبی برازنده برای سردار سلگی بود

جانباز دوران دفاع مقدس در وصف شهید سردار میرزا محمد سلگی گفت: در یکی از مناطق کوهستانی جنگ، برای بردن یکی از افراد زخمی به بالای تپه حاج میرزا سلگی با پای مصنوعی مسیر را برای بردن آن زخمی که روی برانکارد بود به سختی پیمود.

«شهید زنده» لقبی برازنده برای سردار سلگی بودمصطفی عبدالعلیزاده، یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به معرفی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» با روایت حاج میرزا محمد سلگی فرمانده لشکر حضرت اباالفضل(ع) در پاسخ به این سؤال که چرا حاج میرزا محمد سلگی از سوی رهبر معظم انقلاب «شهید زنده» معرفی شدند، اشاره کرد: بعد از قطع هر دو پای حاج میرزا سلگی، ایشان با وجود اینکه می‌توانست در خانه بماند و چون به تکلیفش عمل کرده بود دیگر نیازی نبود که در جبهه‌ها حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: اما ایشان با دو پای مصنوعی دوباره به منطقه برگشتند و در عملیات مرصاد به‌عنوان نفرات اول جلوی یورش منافقان کوردل را گرفتند. در آن عملیات برای فرماندهی از نزدیک مجبور بودند که به بالای تپه‌ها یا صخره‌های مجاور بروند، چون راه رفتن با دوپای مصنوعی واقعاً مشکل است.

عبدالعلیزاده افزود: چند نفر ایشان را روی برانکارد گذاشته و در جاهای صعب‌العبور می‌بردند، ایشان با آن وضعیت خاص در وسط میدان درگیری بود، این از خودگذشتی حاج میرزا بود که رهبر عزیزمان ایشان را به عنوان شهید زنده معرفی کردند.

وی گفت: در یکی از مناطق کوهستانی جنگ، برای بردن یکی از افراد زخمی به بالای تپه حاج میرزا سلگی با پای مصنوعی مسیر را برای بردن آن زخمی که روی برانکارد بود به سختی پیمود، که پس از آن خون ناشی از سایش پای ایشان در پای مصنوعی لبریز شد، این یکی از دلایل نامگذاری رهبر معظم انقلاب و دادن لقب «شهید زنده» به ایشان بود.

انتهای پیام
captcha