ایجاد 1200 شغل در بخش صنایع تبدیلی و غذایی در فارس
کد خبر: 3889094
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸

ایجاد 1200 شغل در بخش صنایع تبدیلی و غذایی در فارس

استاندار فارس با بیان اینكه 80 واحد جدید در بخش صنایع تبدیلی و غذایی بخش كشاورزی در سال گذشته در استان به بهره‌برداری رسید، گفت: اشتغال ایجاد شده از واحدهای جدید 1285 نفر است.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 16 فروردین‌ماه گفت: استان فارس با ۸۰ واحد جدید به بهره‌برداری رسیده صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی در سالی که گذشت، از رتبه چهارم به رتبه دوم کشور ارتقا یافت.

وی با بیان اینكه اشتغال ایجاد شده از واحدهای جدید 1285 نفر است، افزود: این صنایع شامل 23 واحد سردخانه و انبار سرد، 25 واحد بسته‌بندی مواد غذایی، چهار واحد بسته‌بندی و فرآوری گیاهان دارویی و  28 واحد سایر صنایع است.
رحیمی با تصریح اینکه ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی اثربخش‌ترین رکن در راستای کشاورزی پایدار است، گفت: کل واحدهای به تولید رسیده در استان فارس با مجوز جهاد کشاورزی 774 واحد است که با جذب ماده خام بالغ بر چهار میلیون و 810 هزارتن فعالیت می‌کنند.
استاندار فارس گفت: به‌منظور غلبه بر بروکراسی اداری و سهولت روند سرمایه‌گذاری، 56 موافقت اصولی بی نام برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی و غذایی در این استان صادر شده و آماده سرمایه‌گذاری است.
وی با اشاره به اینکه در مجوزهای بی نام همه استعلامات مورد نیاز قبل از واگذاری طرح به سرمایه‌گذار اخذ شده است، گفت: مجوزهای مذکور برای تمام شهرستان‌هایی که دارای شهرک صنعتی هستند، قابل سرمایه‌گذاری است.
رحیمی با بیان اینکه تاکنون 38 مورد از موافقت‌های اصولی به جواز تأسیس تبدیل شده است، گفت: چهار مجوز در شهرستان‌های خرامه، فیروزآباد و خرمبید «به نام» شده  که شامل دو مجوز فرآوری پیاز و فرآوری سیب زمینی در شهرستان خرمبید، یک مجوز فرآوری قارچ در شهرستان خرامه و یک مجوز تولیدعصاره و اسانس در شهرستان فیروزآباد است.
استاندار فارس اظهار کرد: طرح‌های لحاظ شده در مجوزهای بی نام بر اساس سند توسعه صنایع تبدیلی غذایی استان فارس بوده و متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مراحل واگذاری به مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و یا به مدیریت‌های جهاد کشاورری شهرستان‌های خود مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha