جذب حداکثری و تمایل به جوانان؛ از ویژگی‌های بارز سردار سلگی
کد خبر: 3889125
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵

جذب حداکثری و تمایل به جوانان؛ از ویژگی‌های بارز سردار سلگی

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به روحیه جذب حداکثری سردار سلگی و جذب جوانان، ابراز کرد: سردار به معنای واقعی کلمه توصیه می‌کرد که به جوانان میدان داده شود، همانطور که می‌گفت ما در جوانی کار کردیم الان باید عرصه به جوانان واگذار شود. جذب حداکثری سردار برای جمع کردن یار برای انقلاب اسلامی بود.

جذب حداکثری و تمایل به جوانان؛ از ویژگی‌های بارز سردار سلگیبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، امروز 16 فروردین‌ماه در سومین روز از شهادت سردار میرزا محمد سلگی درآئین گرامیداشتی که به صورت مجازی در صدا و سیمای مرکز همدان برگزار شده بود، اظهار کرد: مداومت بر مسیر حق اولین ویزگی بارز این سردار عزیز بود.
وی افزود: از سال 94 توفیق آشنایی با سردار سلگی را داشتم هرچند مدت زمان کوتاهی بود اما این آشنایی عمیق بود، سردار سلگی در سال 98 همان حرارت، نشاط و انگیزه‌ای را داشت که در مرصاد داشت و روحیه انقلابی خود را حفظ کرده بود.
وی با اشاره به آیه 30 سوره فصلت «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ آنان که گفتند: محققا پروردگار ما خدای یکتاست و بر این ایمان پایدار ماندند فرشتگان رحمت بر آنها نازل شوند (و مژده دهند) که دیگر هیچ ترسی (از وقایع آینده) و حزن و اندوهی (از گذشته خود) نداشته باشید و شما را به همان بهشتی که (انبیا) وعده دادند بشارت باد.» گفت: تنها با گفتن قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ انسان به سعادت نمی‌رسد، اما آنچه که سردار سلگی را به این مقام رساند اسقامت و ماندن در این مسیر بود.
نماینده ولی فقیه در استان همدان اضافه کرد: تعصب و اصرار سردار سلگی به حق او را برجسته کرده بود، اخلاص و اعتقاد ایشان به نظام و منافع مردم موجب تأثر بزرگان نظام به خصوص رهبر معظم انقلاب است.
وی با اشاره به روحیه جذب حداکثری سردار سلگی و جذب جوانان، ابراز کرد: سردار به معنای واقعی کلمه توصیه می‌کرد که به جوانان میدان داده شود، همانطور که می‌گفت ما در جوانی کار کردیم الان باید عرصه به جوانان واگذار شود. جذب حداکثری سردار برای جمع کردن یار برای انقلاب اسلامی بود.
امام جمعه همدان تصریح کرد: تعبیر «شهید زنده» برای سردار سلگی از سوی رهبر معظم انقلاب در کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» کاملا روشن و واضح است، ابه جوانان عزیز توصیه می‌کنم که این کتاب را حتما بخوانند.
شجاعت، اخلاص و ایثاری که در کتاب آب هرگز نمی‌میرد به نگارش در آمده است موجب شده که رهبر معظم انقلاب در مورد این کتاب و در تقریظ آن بگویند لحظات با صفایی را با این کتاب گذراندم.
وی با بیان اینکه متاسفانه امکان برگزاری مراسمی برای بزرگداشت سردار با حضور مردم وجود ندارد، از مردم همدان می‌خواهیم در ختم قرآن هدیه به روح این شهید بزرگوار شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha