پویش جهانی استغاثه به امام زمان(عج) برگزار می‌شود/ اجرای سرود زنده در بیش از 40 محله همدان
کد خبر: 3890304
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹

پویش جهانی استغاثه به امام زمان(عج) برگزار می‌شود/ اجرای سرود زنده در بیش از 40 محله همدان

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: همزمان با نیمه شعبان، در بیش از 40 محله شهر همدان، اجرای سرود و مدیحه سرایی زنده خواهیم داشت.

اجرای پویش جهانی استغاثه به امام زمان(عج)/ اجرای سرود و مولودی‌خوانی زنده در بیش از 40 محله همدانحجت الاسلام محمد هادی نظیری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: پویش و استغاثه جهانی به امام زمان(عج)، در شب نیمه شعبان با عنوان «مرا دریاب» به صورت زنده ساعت 20 از شبکه 3 سیما پخش خواهد شد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: این استغاثه جهانی امشب 20 فروردین ماه در ایران و بیش از 30 کشور جهان رأس ساعت ۲۰ با عنوان «مرا دریاب» آغاز و ساعت ۲۱ نیز طنین «یا صاحب الزمان(عج)ادرکنی» از منازل، مساجد و ...از شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی و دیگر رسانه‌های مجازی پخش خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این برنامه تا حوالی ساعت 21 ادامه خواهد داشت، گفت: در ادامه با ندای «لبیک یا مهدی(عج)»، زمزمه دعای شریف «الهی عظم البلاء… » و همخوانی دعای فرج توسط مردم ایران و کشورهای جهان برای نجات از بحران‌ها با استغاثه به امام زمان(عج) بر پشت بام منازل پایان خواهد پذیرفت.
وی با بیان اینکه این پویش برای نجات از بحران و دفع بلا انجام می‌شود، اضافه کرد: این استغاثه جهانی امشب، در همدان ساعت 20:50 شب با ندای «لبیک یا مهدی» و در صورت مساعد بودن شرایط جوی با قرائت دعای فرج و اقامه نماز بر پشت بام منازل انجام خواهد شد.
نظیری اضافه کرد: نورافشانی از پشت بام برخی مساجد و همچنین مجتمع فرهنگی عین القضات نیز امشب 20 فروردین ماه انجام خواهد شد، گفتنی است امشب از 40 مسجد شاخص استان، مولودی خوانی به صورت زنده توسط ذاکرین اهل بیت(ع) اجرا و پخش خواهد شد.
وی با بیان اینکه در ایام شعبانیه همواره مولودی خوانی، مناجات و دعای هفتم صحیفه سجادیه از بلندگو برخی مساجد استان همواره به گوش می‌رسید، گفت: به دلیل سفارش قرآن و معصومین به رعایت حق‌الناس (اعتراض برخی از همسایگان نزدیک مساجد از صدای بلندگو)، تلاش شد تا تنها در شب میلاد ولی عصر(عج) و روز نیمه شعبان، مولودی و مناجات از مساجد پخش شود.

وی ابراز کرد: در این ایام به دلیل مقابله با شیوع کرونا، هیئت‌های مجازی استان در شبکه‌های اجتماعی فعال و مشغول به پخش و اجرای زنده برنامه‌های مختلف همزمان با این ایام و اعیاد هستند.
نظیری ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های تبلیغات اسلامی در نیمه شعبان، «اجرای زنده سرود، مدیحه سرایی و هم خوانی در محلات» است، در این برنامه، اعضای گروه سرود و یا مداح اهل بیت(ع) در محلات به اجرای زنده می‌پردازد و مردم می‌توانند از پشت پنجره و یا تراس خود ببینده و شنونده این برنامه باشند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه «اجرای زنده سرود و مدیحه سرایی » در 40 محله شهر همدان امشب و فردا امکان پذیر است گفت: این برنامه در تمامی شهرستان‌های استان نیز اجرا و برخی نیز پوشش رسانه‌ای تصویری خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha